Announcement

Collapse
No announcement yet.

en fråga till de som är gamla i gemet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: en fråga till de som är gamla i gemet

Som föreslagits tidigare i tråden tror jag också att det bara är remoten som strular i steget.
    Det är ofta en relativt enkel krets som sköter remoten. Att hela strömförsörjningen skulle strula känns inte så aktuellt.
    Fördelen med detta är att det kan vara väldigt billiga grejer och relativt enkel felsökning som ska till för att lösa problemet. Lämna det till någon som är duktig på förstärkare/analog elektronik.

Comment

Kan det vara kondingarna som inte tar laddning direkt,utan behöver så pass lång tid på sig,innan dom laddat upp sig.

Och när dom tagit åt sig rätt laddning (till slut) så slocknar den röda lampan,för att övergå i grönt.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Kan det vara kondingarna som inte tar laddning direkt,utan behöver så pass lång tid på sig,innan dom laddat upp sig.

Och när dom tagit åt sig rätt laddning (till slut) så slocknar den röda lampan,för att övergå i grönt.
        Tror mer att nätdelen i steget lämnar för mycket rippel innan kondensatorerna på sekundärsidan värmts upp lite, ett tecken på att kondingarna tappat det mesta av sin kapacitet. Steget ligger helt enkelt kvar i protection tills nätdelen lämnar korrekt spänning.
        Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
        Ljudbyggaren

Comment

Originally posted by fcmg View Post
          japp det får bli så skall åka över till 12volt och lämna det
          Hej!

Tänkte bara förvarna dig (om det inte gömmer sig en kund bakom din användare) att du måste gå via en av våra återförsäljare för att lämna in reparationer.
          Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

ok sören bruka hjälpa mig med att skicka upp grejer till Stenungsund

Comment

Originally posted by fcmg View Post
              ok sören bruka hjälpa mig med att skicka upp grejer till Stenungsund
              Ok. Maila/ring honom först bara
              Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Working...
              X