Announcement

Collapse
No announcement yet.

en fråga till de som är gamla i gemet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• en fråga till de som är gamla i gemet

jag har ett alpine 3558 edition trimmat. normalt sett så tar det några sek för ett vanligt 3558 steg att sätta igång, men för ett år sen så hade jag det inkopplat i min gamla audi a6 då tog det en ca 15 min innan det startade och nu i min nya audi a4 -09 så tar det ca 30-45 min innan det startar har det med strömmen att göra? vad jag har just nu är 3558 ,3558edition , pdx 1,100 ett standard batteri med 1f kondning JAG VET VAD NI TYCKER OM KONDNING så ingen kommentar när det gäller batteri så säger audi att jag kan inte byta till ett större batteri bank för att det kan störa bilens el system

Re: en fråga till de som är gamla i gemet

kopplar man batterierna i serie så skulle jag med tro att det stör elsystemet lite!
    skämt åsido, jag vet inte mycket om nyare bilar men kan inte tänkta mig att något skulle störas pga. ett till batteri tex... rätta mig om jag har fel.
    \m/

Comment

nä jag misstror dig inte de menar får bilen för mycket amp så kan systemet ballar ur

Comment

ex jag vill byta bak lycktorna till led då säger de att kommer det inte rätt amp till baklyktorna så varnar bilen att det är nåt fel i systemet

Comment

Mät vilken spänning det är på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter, då ser du om steget får rätt spänning. Är spänningen bra så ska det inte bero på strömbrist iaf.

Comment

Hur mycket ström (ampere) du får i ledningar är beroende av belastningen.
            Liten belastning = små strömmar.
            Stor belastning = stora strömmar.

det jag menade i första inlägget var att man absolut inte ska koppla batterier i serie så länge man inte vill ha 24 volt..
            kopplar man dem paralellt så kommer det fortfarande att vara samma ström i ledningarna tills en större belastning läggs på..

Originally posted by Optima View Post
            Mät vilken spänning det är på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter, då ser du om steget får rätt spänning. Är spänningen bra så ska det inte bero på strömbrist iaf.
            Precis, snöade in mig lite på Elläran där och kom bort från felsökningen.
            \m/

Comment

De flesta steg startar ej under 9-10V. Har du så låg spänning i bilen hade du haft andra problem.
              Jag gissar att nån komponent i steget som tar hand om remotesignalen är på väg att bli kass helt. Alternativt att remoten i sig har låg spänning.
              Lyser steget innan ljudet kommer?
              sigpic

-C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

det är 2 lampor på steget den ena lyser grönt och den andra mute lyser rött i ca 30-45min sen är båda gröna. jag använder samma remote kabel till alla stegen funderar på om det är glapp kontakt i steget så när steget är varmt så blir det kontakt
                skall mäta spänning i dag

Comment

Är det likadant med alla tre stegen?
                  3558:-orna börjar ju bli rätt gamla och kondensatorerna i dom har kanske gjort sitt, men då skall PDX:en starta normalt.
                  Vis vobiscum sit!

Comment

det otrimmade steget startar ca 5-10sek pdx startar direkt
                    och nu har jag mätt 13,4v på terminalen och remoten .hur lägger man upp bilder här på forumet

Comment

Låter spontant som att steget behöver en service. Gå över lödningar och byte av kondensatorer i nätdelen, framförallt sekundärsidan.
                      Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
                      Ljudbyggaren

Comment

japp det får bli så skall åka över till 12volt och lämna det

Comment

Originally posted by fcmg View Post
                          hur lägger man upp bilder här på forumet
                          jag är medlem på photobucket.com och laddar upp mina bilder där och använder direktlänken [IMG]"länk"[/IMG]. men jag tror det finns något sätt att ladda upp direkt till forumet men ajg har inte utforskat det så mycket.
                          \m/

Comment

Originally posted by fcmg View Post
                            Hur lägger man upp bilder här på forumet
                            1: Klicka på "User CP" uppe till vänster.
                            2:Klicka på "Pictures & Albums" i vänsterraden.
                            3: Klicka på "Add Album"
                            4: Resten klarar du själv, om du utan hjälp lyckats registrera dig här på forumet

28: Efter att du har laddat upp bilden i ditt nyskapade och fräscha album, klickar du på bilden så du får upp den i stort format. Nedanför kommer det nu fram en text: BB Code.
                            Klipp ut den kod som börjar med "[IMG]" och slutar med [/IMG] och klipp in den i ditt inlägg.

Last edited by Nordenmark; December 4, 2011, 13:20.
                            Vis vobiscum sit!

Comment

Comment

Working...
                              X