Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS RM6 ihop med.....???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS RM6 ihop med.....???

    tjaa
    har nu ändrat planer och siktar nog på ett RM6 kit men då saknas det ju mellanregister :/

    så min fråga är om ni har förslag på en trevlig 3-4 tummare som spelar bra mellanregister med RM6 orna,
    prisidé är 1000-1500

    eller om ni har några egna förslag på ett 3 vägs kit med en kostnad på 3-4 tusen, vill kunna spela någorlunda högt men ÄVEN SQ

    framsystemet ska drivas på ett JBL gto 755.6 till och börja med där jag ska dela middbasen aktivt och 3-4'' passivt med diskant

    MVH// Henke
    Katrineholm

  • #2
    Re: DLS RM6 ihop med.....???

    Hertz har väl ett 3 vägs kit?

    Comment


    • #3
      Re: DLS RM6 ihop med.....???

      DLS, JBL, Amega (koax + mid), m.fl. har 3-vägskit. Men ska du dela aktivt? Annars blir det inge vidare att komplettera ett befintligt kit med ett separat mellanregister.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: DLS RM6 ihop med.....???

        lust att länka det kittet??

        jag tänker då bara använda midbasen från RM6 kitet sen köra ett 3-4'' kit till det som delas passivt.
        Katrineholm

        Comment


        • #5
          Re: DLS RM6 ihop med.....???

          Varför inte ett DLS R4 då när du ändå kör DLS midbasar? Eller vad är du ute efter för ljudkaraktär? Pris och vad ska det drivas med?
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #6
            Re: DLS RM6 ihop med.....???

            Originally posted by ChriZtoffer View Post
            Varför inte ett DLS R4 då när du ändå kör DLS midbasar? Eller vad är du ute efter för ljudkaraktär? Pris och vad ska det drivas med?
            kanske ska köra på dom?? jag vill spela Rent och Fint och högt om jag vill totalpris på 3-4 tusen, men efter som jag får med delningsfilter och diskant med RM6 kittet så skulle man ju vilja hitta några lösa R4 or kanske??
            Katrineholm

            Comment


            • #7
              Re: DLS RM6 ihop med.....???

              Originally posted by henke95 View Post
              kanske ska köra på dom?? jag vill spela Rent och Fint och högt om jag vill totalpris på 3-4 tusen, men efter som jag får med delningsfilter och diskant med RM6 kittet så skulle man ju vilja hitta några lösa R4 or kanske??
              Köp RM6 som lösa midbasar istället och ett komplett R4 kit.....
              Finns att köpa/beställa hos alla DLS återförsäljare.
              Dock ser RM6 middarna inte ut som på DLS hemsida utan det är samma utseende som i RM6-kitet.
              http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_428
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • #8
                Re: DLS RM6 ihop med.....???

                Originally posted by henke95 View Post
                kanske ska köra på dom?? jag vill spela Rent och Fint och högt om jag vill totalpris på 3-4 tusen, men efter som jag får med delningsfilter och diskant med RM6 kittet så skulle man ju vilja hitta några lösa R4 or kanske??
                Fast filtret som är med till RM6 kitet är ju anpassat för dom middarna/mellanregistren, blir inte riktigt bra att då bara koppla på ett par andra.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #9
                  Re: DLS RM6 ihop med.....???

                  Originally posted by Frippe_L View Post
                  Köp RM6 som lösa midbasar istället och ett komplett R4 kit.....
                  Finns att köpa/beställa hos alla DLS återförsäljare.
                  Dock ser RM6 middarna inte ut som på DLS hemsida utan det är samma utseende som i RM6-kitet.
                  http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_428
                  Originally posted by ChriZtoffer View Post
                  Fast filtret som är med till RM6 kitet är ju anpassat för dom middarna/mellanregistren, blir inte riktigt bra att då bara koppla på ett par andra.
                  blir nog då så som Frippe säger
                  Katrineholm

                  Comment

                  Working...
                  X