Announcement

Collapse
No announcement yet.

Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

    Som rubriken lyder.

    Suttit och läst en heldel på internet, och vad jag kommit fram till är att deras sub´s är älskade och att de flesta gillar deras slutsteg även MEN att de är på tok för dyra med tanke på vad man får.

    Tänkte kolla om någon hära har själv erfarenhet av UL-A2500?
    Nu tänker jag inte betala listpriset på 4 600$ eller vad det ligger, utan har blivit erbjuden ett ul-a2500 för 800$ inkl frakt och det känns lite mera human summa pengar.

    Det är betänkt att driva en JL 12W7:a
    Med vänliga hälsningar
    Daniel Sköld

  • #2
    Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

    det ska vara bra grejor enligt de ja pratat med, men har aldrig testat nå själv, men för de pengarna du skriver om så är de ju värt att testa iaf
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #3
      Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

      Tror det är väldigt få i landet som ens sett en av deras produkter irl, så det blir svårt att få några vettiga svar. De hade dock extremt bra rykte redan på 90-talet.
      /tycker Erik.

      Comment


      • #4
        Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

        Lyssnade i en av deras demobilar -06 med deras platta 12" basar i. Och det var i princip inngen lådvolym och det spelade sjukt bra och det gick fruktransvärt djupt så det var en synvilla.

        Ögat sa klockradio ljud och örat sa basvägg med stooora lådor

        Ett av få minnen sedan CES -06 när det gäller bilstereo installationer.

        MVH//Björn

        www.dbakuten.se

        Comment


        • #5
          Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

          Tack till alla som svarat
          Det låter helt klart lovande, får ta och skriva till säljaren och se om han kan hålla till nästa vecka då pengar finns så får man "handla" , då återstår det att se sen också om jag blir nöjd
          Med vänliga hälsningar
          Daniel Sköld

          Comment


          • #6
            Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

            Nu skulle jag har svårt att tänka mig att deras slutsteg är unika mer att det är blixterdyra. Deras basar verkar intressanta dock!!

            Mvh/Björn

            www.dbakuten.se

            Comment


            • #7
              Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

              Originally posted by dBAkuten View Post
              Nu skulle jag har svårt att tänka mig att deras slutsteg är unika mer att det är blixterdyra. Deras basar verkar intressanta dock!!

              Mvh/Björn

              www.dbakuten.se
              Många är inne på samma spår som dig där man läst mycket "over there".
              Dock så tycker jag rimligtvis att det bör vara bra då dom begär hutlösa 5700$ var det och inte "bara" 4700$, dock så har jag sett på några bilstereo forum "over there" att många spekulerar i att MASSIVE AUDIO N4 är identiskt om inte ett likadant steg och det är ett steg som på ligger ~300$ .

              Dock så finns det många andra fina märken.
              Kikat endel även på ESX samt Cadence, men hurvidare cadence fungerar till välljud vette tusan
              Tar gärna emot tips på steg man kan hitta "Over there" eller i andra länder för ~1 200$ exkl frakt.
              Med vänliga hälsningar
              Daniel Sköld

              Comment


              • #8
                Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                varför detta köpsug att köpa grejor från usa när sverige är översvämmat av bra märken?? ang om ul-a2500 är samma som massive n4 vet ja inte, ja säljer massive och de funkar förbannat bra, och om de är samma rakt av så bör isf critical oxå funka lika bra, men de är ju isf billigare å köpa ett nytt N4 i sverige med garanti än å köpa det andra.
                De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                Comment


                • #9
                  Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                  Originally posted by MrMix View Post
                  varför detta köpsug att köpa grejor från usa när sverige är översvämmat av bra märken?? ang om ul-a2500 är samma som massive n4 vet ja inte, ja säljer massive och de funkar förbannat bra, och om de är samma rakt av så bör isf critical oxå funka lika bra, men de är ju isf billigare å köpa ett nytt N4 i sverige med garanti än å köpa det andra.
                  Problemet med många är att de tror sig kunna bli världsmästare genom att kolla filmer på Youtube, läsa på div. utländska forum etc etc, när i själva verket de inte fattar ett skit, och HELA lösningen egentligen är att gå in till sin lokala bilstereobutik, rådgöra med folk som KAN och inte lyssna på så kallade förståsigpåare på en websida/forum som har betalt att sprida reklam!!!!!!!!!

                  Tyvärr förekommer det sistnämnda i Sverige med, på div forum, ex.vis Garaget, och det är så satans tragiskt att folk går på det. Man litar ju "på de som ser ut att kunna" eller "de som varit med länge" men de kan vara precis lika köpta som en jänkare på ett Amerikanskt forum.

                  Jag tänker inte radda upp en massa namn och fiomor, men är bra sugen på ATT göra det...
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #10
                    Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                    ja vet att de kliar i fingrarna nu jonas
                    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                    Comment


                    • #11
                      Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                      Originally posted by MrMix View Post
                      varför detta köpsug att köpa grejor från usa när sverige är översvämmat av bra märken?? ang om ul-a2500 är samma som massive n4 vet ja inte, ja säljer massive och de funkar förbannat bra, och om de är samma rakt av så bör isf critical oxå funka lika bra, men de är ju isf billigare å köpa ett nytt N4 i sverige med garanti än å köpa det andra.
                      Först och främst så finns det så mycket "udda" märken som ej säljs i Sverige.
                      Sen då man jämnför flertalet produkters priser i Sverige och utomlands så kan man tjäna en hel del pengar. För mig som har tight budget vill jag givetvis få ut så mycket som möjligt för varje krona.

                      Hurvidare om CM ul-a2500 är samma som n4 vet jag inte, det är ingen som kunnat säga något direkt av vad jag läst till mig, dock många som spekulerat i det.

                      Originally posted by jonash View Post
                      Problemet med många är att de tror sig kunna bli världsmästare genom att kolla filmer på Youtube, läsa på div. utländska forum etc etc, när i själva verket de inte fattar ett skit, och HELA lösningen egentligen är att gå in till sin lokala bilstereobutik, rådgöra med folk som KAN och inte lyssna på så kallade förståsigpåare på en websida/forum som har betalt att sprida reklam!!!!!!!!!

                      Tyvärr förekommer det sistnämnda i Sverige med, på div forum, ex.vis Garaget, och det är så satans tragiskt att folk går på det. Man litar ju "på de som ser ut att kunna" eller "de som varit med länge" men de kan vara precis lika köpta som en jänkare på ett Amerikanskt forum.

                      Jag tänker inte radda upp en massa namn och fiomor, men är bra sugen på ATT göra det...
                      Nu vet jag inte om du syftade på mig.
                      Jag har inga som helst ambitioner på att tävla inom billjud, jag bygger för att jag tycker det är roligt. Sen att jag försöker satsa på lite exlusivare prylar gör jag för att förhoppningsvis få bättre ljud.

                      Sen är det rätt svårt i Norrbotten att hitta "lookal bilstereo butik".
                      Givetvis blir det som för mig som "glad amatör" att jag läser till mig info och försöker bilda mig en uppfattning, det är svårt att göra på något annat sätt då ingen jag känner har haft några seriösare ljudbyggen som man kunnat lyssna på eller bilda egen uppfattning om.
                      Med vänliga hälsningar
                      Daniel Sköld

                      Comment


                      • #12
                        Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                        Originally posted by LillNaisarn View Post
                        Nu vet jag inte om du syftade på mig.
                        Jag har inga som helst ambitioner på att tävla inom billjud, jag bygger för att jag tycker det är roligt. Sen att jag försöker satsa på lite exlusivare prylar gör jag för att förhoppningsvis få bättre ljud.
                        Och om du satsar på lite mindre "exklusivt" och får hjälp av nån som kan tala om HUR det skall byggas och justeras, så kommer det bli ännu bättre. MEd 100% säkerhet. Produkterna i ett bygge är MAX 25% av slutresultatet (även om de som säljer vill få dig tro nåt annat..), resten är din egen erfarenhet och kunskap.

                        Vi är många här inne som med en budget på 15.000kr skulle bygga ett system som blev oändligt mycket bättre än en snubbe med liten erfarenhet som köper sig ett komplett Alpine F1 system för 200.000kr.

                        Sen är det rätt svårt i Norrbotten att hitta "lookal bilstereo butik".
                        Givetvis blir det som för mig som "glad amatör" att jag läser till mig info och försöker bilda mig en uppfattning, det är svårt att göra på något annat sätt då ingen jag känner har haft några seriösare ljudbyggen som man kunnat lyssna på eller bilda egen uppfattning om.
                        Man kan ringa nån som har butik och prata också, och beställa. De skickar säkerligen! Det kommer ge dig bättre avkastning i längden.

                        Jag har sett så många som säger "jo, jag köpte mina grejer på nätet från USA, för de här är skitgrymma" och sen lyssnar man, och konstaterar att basen och steget som de köpt för motsvarande 10000kr spelar som nåt man skulle kunna bygga för 4000kr.....
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #13
                          Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                          Originally posted by LillNaisarn View Post
                          För mig som har tight budget vill jag givetvis få ut så mycket som möjligt för varje krona.
                          billigare är det ju begagnat om det är där det sitter!
                          \m/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                            Originally posted by jonash
                            Och om du satsar på lite mindre "exklusivt" och får hjälp av nån som kan tala om HUR det skall byggas och justeras, så kommer det bli ännu bättre. MEd 100% säkerhet. Produkterna i ett bygge är MAX 25% av slutresultatet (även om de som säljer vill få dig tro nåt annat..), resten är din egen erfarenhet och kunskap.

                            Vi är många här inne som med en budget på 15.000kr skulle bygga ett system som blev oändligt mycket bättre än en snubbe med liten erfarenhet som köper sig ett komplett Alpine F1 system för 200.000kr.
                            Visst så skulle det säkert låta bättre om jag köper lite billigare och satsar på att få hjälp med hur det ska byggas, men att bygga själv är väl ändå bästa sättet att skaffa erfarenhet och kunskap på
                            Originally posted by jonash
                            Man kan ringa nån som har butik och prata också, och beställa. De skickar säkerligen! Det kommer ge dig bättre avkastning i längden.

                            Jag har sett så många som säger "jo, jag köpte mina grejer på nätet från USA, för de här är skitgrymma" och sen lyssnar man, och konstaterar att basen och steget som de köpt för motsvarande 10000kr spelar som nåt man skulle kunna bygga för 4000kr.....
                            Det har du givetvis även rätt i, det är mycket lättare med kunskap att få det att låta bra. Dock så är det främsta anledningen till att jag kikar i USA och dyl är att man kommer mycket billigare undan på det mesta. Sen att det kan innebära att jag kommer få hålla på ett bra tag för att kanske uppnå bra ljud är en helt annan sak.
                            Med vänliga hälsningar
                            Daniel Sköld

                            Comment


                            • #15
                              Re: Åsikter om märket Critical Mass? (Funderar på deras UL-A2500)

                              och sen kan man hitta en snubbe som kan bygga och sätta in F1 STATUS och sen kan man beräkna hur många år man kan njuta av prylarna utan att behöva byta ut dem själv kör jag med steg från 1990 alpine 3558 och jag kommer aldrig att få en tanke på att byta ut dem

                              Comment

                              Working...
                              X