Announcement

Collapse
No announcement yet.

batterifråga igen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: batterifråga igen.

Själv har jag i princip bara erfarenhet av Tudor och Stinger. Tycker att båda batterierna gör ett bra jobb, men Stinger verkar funkar bättre till billjud.

Det finns fler batterier liknande Stinger och Tudor. Men alla batterier har inte lika specifierad info, så det är inte alltid de lättaste att se vilka batterier som presterar bättre eller sämre för sitt pris. Utan i de fallet blir det nästan bättre o kolla med folk som har använt dom.

Comment

När man utgår ifrån vad folk tycker så får man även tänka på hur de har använt sina batterier, tex om de har prioriterat stabil spänning vid burpar eller att batteriet mest ska tåla djupa urladdningar när man spelar med motorn avslagen.

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
        Kan bara uttala mig om mitt Odyssey.
        http://www.odysseybatteries.com/battery/pc1200mjt.htm
        Kan säga på rak arm att direkt jämfört med Globalbatteriet som satt i (vanligt våtbatteri) så fick startmotorn nytt liv. Inga tendenser till blinkande ljus då man drar på med stereon och faktiskt ngt starkare ljuspå bilen. Så även om man inte har mkt stereo så vet jag vad mitt val av batterier är numera....
        Ja det finns väl en anledning till att de flesta som lirar högt i dbdrags streetklasser kör med NSB/Odyssey/Stinger/Hollywoods större batterier istället för tex Banner eller Exide.

går att plocka ut bra mkt mer effekt med de 3-4sek man behöver för att burpa
        när batteriet lämnar strömmen så mkt snabbare.
        men för normalt bruk/musikspelande så duger ju vanliga batterier lika bra.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Optima View Post
          När man utgår ifrån vad folk tycker så får man även tänka på hur de har använt sina batterier, tex om de har prioriterat stabil spänning vid burpar eller att batteriet mest ska tåla djupa urladdningar när man spelar med motorn avslagen.

Exakt. Det är därför jag frågar hur folk tycker att de batterier som dom har provat har funkat för deras bruk

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
            Ja det finns väl en anledning till att de flesta som lirar högt i dbdrags streetklasser kör med NSB/Odyssey/Stinger/Hollywoods större batterier istället för tex Banner eller Exide.

går att plocka ut bra mkt mer effekt med de 3-4sek man behöver för att burpa
            när batteriet lämnar strömmen så mkt snabbare.
            men för normalt bruk/musikspelande så duger ju vanliga batterier lika bra.
            Märkte som sagt var en STOR skillnad i min bil och då inte bara med ljudet....utan bilen i sig överlag. Bättre ljus, mer lättstartad motor osv.......
            Så även för "vardagsbruk" skulle jag LÄTT kunna rekomendera denna typ av batterier.....
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Har haft Exide DC maxxima i Crx'n sen 05 o dom ville inte vara med i år så 05 till 12 tycker jag e godkänt dock har det funnits ctek laddare som hjälpt upp när man demat...
              http://kove.se

http://street-beat.se

Comment

Ingen mer som har batteri erfarenheter o dela med sig av?.

Comment

Någon som vet hur KINETIK batterier presterar?
                  Hur presterar ett optima yellow top mot ett KINETIK?
                  Last edited by haapppoooo; March 8, 2012, 23:26.

Comment

Originally posted by haapppoooo View Post
                    Någon som vet hur KINETIK batterier presterar?
                    Hur presterar ett optima yellow top mot ett KINETIK?
                    Vad jag har hört så har många lagt ner Optima för att de inte håller så länge. Men det beror ju mycke på hur dom används oxå. Kinetik verkar däremot ha varit med ett tag o gjort bra ifrån sig.

Funderar på att byta ut mitt Tudor High Tech mot Kinetik som extra batteri och köra Stinger och Kinetik istället.

Comment

Working...
                    X