hejsan.. ny här och jag har hållt på med bilstereo en hel del då man va 17-18 men nu e man över 30 och kommer inte ihåg så mycke och saker har väl förändrats sen dess...
det jag skulle vilja ha hjälp med är att jag har tänkt lassa i lite nya högtalare i min bil för jag ska flytta och får längre till jobbet och vill ha bra musik..
bilen är en subaru forester och det är 6.5" kit fram och 4" koax bak. huvudenheten är bytt och skaplig så den är jag nöjd med men jag har ingen aning va jag ska ha för högtalare och steg... lyssnar uteslutande på hårdrock typ metallica, ac/dc, iron maiden mm dvs sån musik där man hör va dom sjunger
så jag är ute efter klart ljud med snärt i basen..
baslåda har jag inte funderat så mycke på eftersom de körs barnvagn i bilen me så de finns nog inte plats om de inte e en smal en vill säga...
har läst runt lite och hittat på lite om bra märken för just hårdrock som inte kostar skjortan... och det är impact pg och hertz.
impact har jag inte hittat i sverige men det blir nog endå att handla på ebay.de då de verkar ha bra priser där...
i hertz så har jag hittat detta
fram : Hertz Energy ESK 165.3
bak : Hertz Energy ECX 100
steg : Hertz HE4
va tror ni om det eller finns de annat man ska kolla på...? är ingen märkes kille så allt är av intresse bara det är prisvärt... roligare om man får saker som låter bättre än de kostar
men där ser ni ung va min budget ligger på... en 4 tusen cirka
hoppas nån kunnig här kan komma me lite tips va man ska ha... och som sagt så vet jag inte ens om impact finns kvar eftersom jag inte hittat nån handlare me de och dom poster jag läst har varit ifrån typ 09 så
det jag skulle vilja ha hjälp med är att jag har tänkt lassa i lite nya högtalare i min bil för jag ska flytta och får längre till jobbet och vill ha bra musik..
bilen är en subaru forester och det är 6.5" kit fram och 4" koax bak. huvudenheten är bytt och skaplig så den är jag nöjd med men jag har ingen aning va jag ska ha för högtalare och steg... lyssnar uteslutande på hårdrock typ metallica, ac/dc, iron maiden mm dvs sån musik där man hör va dom sjunger
så jag är ute efter klart ljud med snärt i basen..baslåda har jag inte funderat så mycke på eftersom de körs barnvagn i bilen me så de finns nog inte plats om de inte e en smal en vill säga...
har läst runt lite och hittat på lite om bra märken för just hårdrock som inte kostar skjortan... och det är impact pg och hertz.
impact har jag inte hittat i sverige men det blir nog endå att handla på ebay.de då de verkar ha bra priser där...
i hertz så har jag hittat detta
fram : Hertz Energy ESK 165.3
bak : Hertz Energy ECX 100
steg : Hertz HE4
va tror ni om det eller finns de annat man ska kolla på...? är ingen märkes kille så allt är av intresse bara det är prisvärt... roligare om man får saker som låter bättre än de kostar
men där ser ni ung va min budget ligger på... en 4 tusen cirkahoppas nån kunnig här kan komma me lite tips va man ska ha... och som sagt så vet jag inte ens om impact finns kvar eftersom jag inte hittat nån handlare me de och dom poster jag läst har varit ifrån typ 09 så

, skickar jag med en rejäl bunt tillbehör om man köper nämnt steg och kit(Hsk).
Comment