Announcement

Collapse
No announcement yet.

Välja bas samt slutsteg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Välja bas samt slutsteg

Hej! Undrar vad ni har att säga om Mds T3 samt Mds FR12W basen? Har nämligen dessa nu men vet inte om det passar mig.

Är ute efter bra ljud och har tittat lite på http://blekingebilradio.se/product.h...tegory_id=3128

Kan man på något sätt jämföra dessa eller Mds har inget att komma med?

Mvh.

Re: Välja bas samt slutsteg

B2 alla dagar i veckan jämfört med mds=)

Comment

Originally posted by ville91 View Post
      B2 alla dagar i veckan jämfört med mds=)
      Är det av egen erfarenhet eller?

Comment

Originally posted by Nuclearstyle View Post
        Är det av egen erfarenhet eller?
        inte kört b2 men har kört en mds bas i min A-traktor... har hört me gott om B2 än mds=)

Comment

Originally posted by ville91 View Post
          inte kört b2 men har kört en mds bas i min A-traktor... har hört me gott om B2 än mds=)
          Jaha, har fått rätt många kommentarer om att de hört att saker var si och så, är ute efter att höra vad folk som testat det själva har att säga.. men tack ändån!

Comment

enda som går att jämnföra är ju priset

Skämt åsido. B2 basen har 2 dB högre kännslighet och borde då spela högre med samma effekten. B2 steget har typ dubbelt upp med effekt och är mindre och drar mindre ström än MDS steget (om dom skall lämna lika mycket effekt).

Vad du väljer ser du själv, men jag hade inte tvekat.

Comment

Det är väl bara att titta på B2an? Porr!
              Hopp, ska man göra nu då?

Comment

AS12 har jag inte testat på Quota steget dock körde jag med två såna på B2 M1s steg och det spelade på redigt nice (dock var det lite overkill med M1s steget till två såna basar ;-) ) och Quota steget jag har är jag helnöjd med i kombination med två B2 ES8.

MDS steget har ja ingen koll på dock har jag hört FR12w basen och nja.....
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                  AS12 har jag inte testat på Quota steget dock körde jag med två såna på B2 M1s steg och det spelade på redigt nice (dock var det lite overkill med M1s steget till två såna basar ;-) ) och Quota steget jag har är jag helnöjd med i kombination med två B2 ES8.

MDS steget har ja ingen koll på dock har jag hört FR12w basen och nja.....
                  Aha det var ju bra .

Utveckla gärna vad du menar angående Mds basen, det är precis sådant jag vill ha reda på.

Comment

Originally posted by Nuclearstyle View Post
                    Aha det var ju bra .

Utveckla gärna vad du menar angående Mds basen, det är precis sådant jag vill ha reda på.
                    Har väl aldrig riktigt lyssnat på dem nån längre stund då jag inte tyckte det lät så kul, men lät gjorde det helt klart.

Har svårt att förklara riktigt vad jag inte gillar utan att verka för märkesnegativ, jag överlämnar övrig rådgivning åt mindre "färgade" personer.
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Har ägt flera basar och slutsteg från MDS.
                      Basarna funkar bra till att spela högt, men kvalitetsljud blir det inte.
                      Spelar ofta en blöt bas som känns mullrig och långsam.

Stegen verkor ofta gå sönder och dom jag haft lämnar knappast den effekt som specen säger, subjuktiv åsikt eftersom jag inte mätt dom.

Jämför jag ljudet med det jag har nu, 2 st Kicker L7 10" drivna av ett Kicker ZX 1500 så är det natt och dag.

B2 har jag ingen erfarenhet av, men vet genom många nöjda ägare att märket är bra.

Comment

Working...
                      X