Hej!
Tjejen vill uppgradera bilens org.ljud till något aningen bättre!
Hon behöver inget avancerat, inge steg el liknande utan tänkte driva de me HU.
HU'n är en Kenwood 5047, 4x50W Max, 4x30WRMS
Musikstilen är väl mestadels Pop\80-90 tals disko.. tjejer som sagt
Så jag undrar om 30WRMS orkar dra DLS C6A som är på 60 WRMS.
Kommer förvisso inte få ut sin fulla potential ur högtalarna såklart, men tänkte att de är ju iaf bättre\fylligare midbas o bättre diskant säkerligen ljudmässigt än i t.ex Pioneers billigare kit-system.. Den va ju trots allt en test-vinnare 2007 el så.. Hyfsat ljud per krona samt lättdrivet ska de va.
..el är de bättre me ett insteg på 50W RMS som DLS kiten börjar på? Ingen expert i ämnet men om de nu ska drivas me 30W RMS, får man mer rörlighet på midbasen = flyttar mer luft bakom konan = bättre basåtergivning el är dom 10W RMS skillnad en pink i Mississippi
Hur går era tankar kring de?
Tack
Tjejen vill uppgradera bilens org.ljud till något aningen bättre!
Hon behöver inget avancerat, inge steg el liknande utan tänkte driva de me HU.
HU'n är en Kenwood 5047, 4x50W Max, 4x30WRMS
Musikstilen är väl mestadels Pop\80-90 tals disko.. tjejer som sagt

Så jag undrar om 30WRMS orkar dra DLS C6A som är på 60 WRMS.
Kommer förvisso inte få ut sin fulla potential ur högtalarna såklart, men tänkte att de är ju iaf bättre\fylligare midbas o bättre diskant säkerligen ljudmässigt än i t.ex Pioneers billigare kit-system.. Den va ju trots allt en test-vinnare 2007 el så.. Hyfsat ljud per krona samt lättdrivet ska de va.
..el är de bättre me ett insteg på 50W RMS som DLS kiten börjar på? Ingen expert i ämnet men om de nu ska drivas me 30W RMS, får man mer rörlighet på midbasen = flyttar mer luft bakom konan = bättre basåtergivning el är dom 10W RMS skillnad en pink i Mississippi

Hur går era tankar kring de?
Tack

Precis, att de ska gå att köra dom är de viktiga! Mjo, en liten JL 8W3v3 hade ju lyft hela ljudbilden, men hon är inte så värst intresserad för då börjar vi snacka om helt andra priser, 5 kanals steg, bas + låda etc.. Hon e nöjd me en OEM uppgradering + så dämpar jag dörrpanelerna och plåten så de blir ju ett klart lyft mot vad som sitter i original. Kollade att DLS billigaste Performance serien börjar oxå på 50W RMS, så siffermässigt är de ju samma som C6A.
Comment