Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ljud i volvo 142
Collapse
X
-
Re: Ljud i volvo 142
Oj ja du ser, dags å sova lite nu tror ja. ja litar på dig å det du sägerOriginally posted by LuffarN View Postkolla sida 1
ingen fara!
inte säkert att jag har 100% rätt alla gånger men jag skriver inget jag är osäker på.
Vi kanske hörs vidare här i tråden imorgon. Tack för hjälpen ännu en gång :-) Gonatt!
Mvh Patrik
Comment
-
Då du ändå ska byta gererator så byt kablar till minst samma grovlek som strömkabel som du drar genom bilen minst 33 mm2
Bättre att dra för grov kabel än för tunn ifall du vill uppdatera anläggningen vid senare tillfälle
från plus på generator till plus på batteri
från Minus på generator till jordpunkt
Från minus på batteri till samma jordpunkt *som ovan
Comment
-
precis, skulle jag göra det skulle jag nog dra 50mm2 på en gång. och kolla jordflätan så att den är fräsch. som sagt bättre med för grov än för smal.Originally posted by The one n only View PostDå du ändå ska byta gererator så byt kablar till minst samma grovlek som strömkabel som du drar genom bilen minst 33 mm2
Bättre att dra för grov kabel än för tunn ifall du vill uppdatera anläggningen vid senare tillfälle
TOn'O nämnde även en ganska viktig detalj=samma jordpunkt.\m/
Comment
-
Okej bra tack. En ganska dum fråga kanske men kommer bilen dra mer bensin med större generator? (80A)?Originally posted by The one n only View PostDå du ändå ska byta gererator så byt kablar till minst samma grovlek som strömkabel som du drar genom bilen minst 33 mm2
Comment

Comment