Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dold baslåda i BMW F11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dold baslåda i BMW F11?

    Hej!

    Jag är ny på forumet, har tidigare hängt på Lazzats bilstereo del för många år sedan.

    Jag har en BMW 5-serie touring (f11) med Hifi pro DSP. Jag saknar dock att ha en riktigt bra bas och abstinensen från min gamla JL Audio 12W7 är enorm!

    Jag skulle vilja få till en riktigt bra dold installation med steg och bas. Helst ska det inte ta upp utrymme i bagaget. Det finns två dolda utrymmen vid sidorna av bagageutrymmet. På den högra sidan uppskattar jag utrymmet till 15-20L och den vänstra 5-10L. Finns det någon chans att sätta en 10-12" DLS Nordica i det större utrymmet och få den att spela bra? Jag har ett JL Audio 300/2 steg jag tänkte använda till DLS:en och sätta det i det mindre utrymmet.

    Jag har frågat min lokala BRL montör men han var inte alls sugen på att plasta en låda. Vilka firmor kan tänka sig ett sådant jobb? Vill ha det riktigt snyggt och proffsigt gjort. Helst i Värmland/Örebro men går även i Stockholm.

    Bild på bagageutrymmet

    /Markus

  • #2
    Re: Dold baslåda i BMW F11?

    Jag tror det blir svårt att hitta något företag som vill ta på sig att plasta en låda.
    PM shopen i solna har tidigare gjort en hel del customjobb men jag vet inte om de gör det längre, räkna dock med att det kostar en slant.

    Jag kör min nordica 10" i 18liter slutet och tycker den spelar på bra.

    mvh J
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: Dold baslåda i BMW F11?

      Välkommen hit.

      Jag byggde en liknande lösning i min e39 och det fungerade mycket bra även om maxtrycket var rätt mycket lägre än man får ur en 12W7.

      Då byggde jag en separat låda och modifierade panelen för att få ett orginalutseende.


      I min nuvarande kombi har jag en tolva med liknande montering:




      /tycker Erik.

      Comment

      Working...
      X