Announcement

Collapse
No announcement yet.

framsystem tips!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: framsystem tips!

Finns det inga filter i Celestra steget så du kan dela högpass till ett par koaxer?
    Jag kör mina middar delade lågpass runt 160hz på mitt ice150.4 steg sen delar jag högpass i cdn oftast 63hz sen 3,5 koaxerna delar jag vid 160hz i cdn, men det tänkte ja kunde gå o göra på steget?
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

japp det e högpassfilter på celestra... men så du tkr jag bara ska köra med middar? eller vad menar du?^^

Comment

Originally posted by ville91 View Post
        japp det e högpassfilter på celestra... men så du tkr jag bara ska köra med middar? eller vad menar du?^^
        3,5" koaxer på Front och 6,5" middar på rear med lämplig delning uppåt på koaxer och bandpass på middar då dem inte är så lämpligt att spela hela vägen ner om
        man ska dra på lite. bandpassdelning på middar löste jag med högpass i cd och lågpass på steg. Vet inte vilka möjligheter du har.

Så jag menade.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Kan inte mer än hålla med Frippe! Det är en enkel set-up som funkar bra.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Jag håller med, Amega 6.5 och 3.5 är ett bra kitt, inget snack om saken.
            Ring en lämplig ÅF imorgon och snacka lite så ska du se att det löser dina funderingar.

Comment

ni har gett bra förslag men tror det blir ett 2 vägs kit=) vill ej bygga om så mkt i min S70=)

Comment

Finns det inte plats för koaxialer i brädan som i V70? Eller S70 kanske är en generation nyare. Men har du inte testat med dit Hollywoodkit? Det som du rekommenderar till alla andra för att det låter så bra.
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                  Finns det inte plats för koaxialer i brädan som i V70? Eller S70 kanske är en generation nyare. Men har du inte testat med dit Hollywoodkit? Det som du rekommenderar till alla andra för att det låter så bra.
                  hehe det spelar högt men inget för sq=) om jag skulle bygga om... hur skulle detta funka?=)
                  http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=318927
                  http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318878

Comment

men funderar om jag skall köpa dls scandinavia 6 och sedan köpa diksanter när jag får råd och köra aktivt=) och senare kan jag ju köpa delningsfilterna och scandinavia 3 om jag vill uppgradera=)
                    Last edited by ville91; September 26, 2011, 08:43.

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                      bara för diskanter^^

Comment

blir att jag köper ny HU att börja med.. och köpa framsystem senare=) http://www.blekingebilradio.se/produ...category_id=94 funderar på denna

Comment

Haha du är bra snurrig du! Men vad har du för HU idag?
                          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

läste att det ej går att köra aktivt

Comment

Originally posted by ville91 View Post
                              blir att jag köper ny HU att börja med.. och köpa framsystem senare=) http://www.blekingebilradio.se/produ...category_id=94 funderar på denna
                              Ibland undrar jag om du inte har någon form av provision på ju mer du länkar.

Släpp nu alla funderingar på vad du skall ha för prylar.
                              Ta med stora plånkan och åk till närmaste välsorterade butik och skapa dig ett eget intryck av produkterna och låt butiken hjälpa dig på vägen.

Jag har lyssnat på ett hundratal av Europas absolut bästa SQbilar och samtliga hade EN sak gemensamt.
                              De hade produkterna bra monterade och när de monterat bra har de lagt TIMMAR, många timmar på att få ut Max.

sen är det mycket upp till dig vad som verkligen låter bra, men flera av de produkterna du länkat till har ALDRIG ens varit i närheten av en SQ bil oavsett pris. inget märke nämnt inget glömt.
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Originally posted by JALLE View Post
                                Ibland undrar jag om du inte har någon form av provision på ju mer du länkar.

Släpp nu alla funderingar på vad du skall ha för prylar.
                                Ta med stora plånkan och åk till närmaste välsorterade butik och skapa dig ett eget intryck av produkterna och låt butiken hjälpa dig på vägen.

Jag har lyssnat på ett hundratal av Europas absolut bästa SQbilar och samtliga hade EN sak gemensamt.
                                De hade produkterna bra monterade och när de monterat bra har de lagt TIMMAR, många timmar på att få ut Max.

sen är det mycket upp till dig vad som verkligen låter bra, men flera av de produkterna du länkat till har ALDRIG ens varit i närheten av en SQ bil oavsett pris. inget märke nämnt inget glömt.
                                ska åka till bra ljud i bil på onsdag o se vad för huvudenheter eller framsystem de har=)

Comment

Working...
                                X