Announcement

Collapse
No announcement yet.

Underligt ljud fenomen, Pioneer DEH-P88RS II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Underligt ljud fenomen, Pioneer DEH-P88RS II

Hejsan, Har upptäckt något lustigt med mitt ljud i bilen. Problemet är att det vandrar i volym när jag spelar på med min Pioneer DEH-P88RS II, över volym 35 och uppåt så vandrar det en hel del upp och ner vilket stör mig mycket. Det spelar ingen roll om bilen är avstängd eller på. Resten av sakerna som sitter i bilen är:

Huvudenhet: Pioneer DEH-P88RS II.
    Framsystem: Hertz HSK 163.
    Rearfill: Saab:s härliga orginal.
    Bas: Coral XPL 12.
    Slutsteg fram: Impact HC 250.2.
    Slutsteg bas: Mutant mt1500.1xxx.
    Lågnivå kablar: Hollywood.¨
    Batterier: 2st 74 Ah

Om bilen är igång så får jag fram i HU att det är ca 14 volt och avstängd så är det ca 12,5 volt, har kollat i HU på volt och även i bilens volt indikator och med multimeter.

Allt är ordentligt jordat enligt mig och batterierna är nya, HU är inkopplad i orginalkabelaget men kan det va så att den får rätt volt men för lte Ah när man spelar på lite högre, för tillfället så driver HU bara lågnivå utgångarna. Har även funderat på lågnivå kablarna men tycker det verkar långsökt. HU är starkt misstänkt för att bete sig underligt.

Någon annan som råkat ut för detta?

MVH Simon Jonsson

Re: Underligt ljud fenomen, Pioneer DEH-P88RS II

Ingen som har någon aning? Har provat med X antal olika skivor nu, både orignal och brännda med samma resultat. Funderar på att prova en annan spelar i morgon och se vad som händer.

MVH Simon jonsson

Comment

Vet inte vad du har för SAAB eller så nu men i 9-5 med andra och tredje steget av stereo så har de en balanserad och en obalanserad utgång, vad jag hört...

Vet inte om de kan ha inverkan på signalen i kablarna men annars skulle jag tippa på glappkabel någonstans!

Edit; vet ju ej då om du kör orginallågnivå eller ej
      Last edited by Maximilian; September 21, 2011, 23:08.
      http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

Comment

Hej! Är en Saab 9000 Aero av 97:års modelll det handlar om.

Comment

Hej igen, kom på vad det va ikväll, men är nog bäst jag inte berättar vad det va. =)

Kom även på varför jag har ett skenande grundladdtryck på högre varv men det kan jag berätta och det är därför jag inte portat min WG ventil.. Vilket känns mindre kul då det bara är att riva allt igen.

MVH Simon Jonsson

Comment

klart vi vill veta vad det berodde på, om någon får liknande problem tänkte jag. inget fel är för simpelt och ofta letar man djupare än man behöver.
            \m/

Comment

Working...
            X