Hejsan, Har upptäckt något lustigt med mitt ljud i bilen. Problemet är att det vandrar i volym när jag spelar på med min Pioneer DEH-P88RS II, över volym 35 och uppåt så vandrar det en hel del upp och ner vilket stör mig mycket. Det spelar ingen roll om bilen är avstängd eller på. Resten av sakerna som sitter i bilen är:
Huvudenhet: Pioneer DEH-P88RS II.
Framsystem: Hertz HSK 163.
Rearfill: Saab:s härliga orginal.
Bas: Coral XPL 12.
Slutsteg fram: Impact HC 250.2.
Slutsteg bas: Mutant mt1500.1xxx.
Lågnivå kablar: Hollywood.¨
Batterier: 2st 74 Ah
Om bilen är igång så får jag fram i HU att det är ca 14 volt och avstängd så är det ca 12,5 volt, har kollat i HU på volt och även i bilens volt indikator och med multimeter.
Allt är ordentligt jordat enligt mig och batterierna är nya, HU är inkopplad i orginalkabelaget men kan det va så att den får rätt volt men för lte Ah när man spelar på lite högre, för tillfället så driver HU bara lågnivå utgångarna. Har även funderat på lågnivå kablarna men tycker det verkar långsökt. HU är starkt misstänkt för att bete sig underligt.
Någon annan som råkat ut för detta?
MVH Simon Jonsson
Huvudenhet: Pioneer DEH-P88RS II.
Framsystem: Hertz HSK 163.
Rearfill: Saab:s härliga orginal.
Bas: Coral XPL 12.
Slutsteg fram: Impact HC 250.2.
Slutsteg bas: Mutant mt1500.1xxx.
Lågnivå kablar: Hollywood.¨
Batterier: 2st 74 Ah
Om bilen är igång så får jag fram i HU att det är ca 14 volt och avstängd så är det ca 12,5 volt, har kollat i HU på volt och även i bilens volt indikator och med multimeter.
Allt är ordentligt jordat enligt mig och batterierna är nya, HU är inkopplad i orginalkabelaget men kan det va så att den får rätt volt men för lte Ah när man spelar på lite högre, för tillfället så driver HU bara lågnivå utgångarna. Har även funderat på lågnivå kablarna men tycker det verkar långsökt. HU är starkt misstänkt för att bete sig underligt.
Någon annan som råkat ut för detta?
MVH Simon Jonsson

Comment