Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framsystem + bas på SPL 150.4 ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Framsystem + bas på SPL 150.4 ?

Haha nu vette fan om jag hänger med, helst ska basen sitta på passagerarsidan men spontant skulle du sätta den på förarsidan? Att prova med båda sidor här ja inte möjlighet till utan kör på det som ni tror skulle funka bäst

Comment

Jag tänkte medans jag skrev och då blev det sådär. Men tanken då, porten avger låga frekvenser och då bör den vara långt bort för att ljudvågorna ska kunna sträcka ut sig. Basen spelar högre frekvenser och borde då inte vara lika känslig för placering, men är mindre i vägen för porten om den sitter på motsatt sida, right?
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Okej, bas bakom förare, port på kortsidan på passaserarsidan alltså?

Comment

Ja, så skulle nog jag köra. Eller om du nu tycker det är snyggare och får plats så sätter du basen också på passagerarsidan. Eller så sätter du den i mitten?
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Har redan gjort hål för basen, var tänkt att bli 2st slutet från början men ja kan väl bygga igen ena hålet bara

Comment

En låda med innervolym när den är helt tom på 50 liter och en 4" port på 15cm sedan trattar i båda ändar för funka till min kicker comp 10" ?
              Ska sägas att den ska sitta i en van och spela när man åker och har kalas

Comment

Nettovolymen borde hamna runt 46 liter och avstämningen ser ut att ligga en bit över 40 Hz, kan nog funka tror jag.

Comment

Ok tack ska du ha, hur mkt kapar jag porten för att komma ner på 35hz?

Comment

32 cm långt rör, sedan trattar i båda ändar.

Comment

Ok hade inget så långt rör ikväll när man drog igång bygget. blev 17,5cm lär duga för att spela dunka dunka

Comment

Working...
                      X