men frågan är ju om man bara ska köpa en billigare bil enbart för ljudet
Enkel och smart lösning! Vi är många här på forumet som gått på den lösningen. Största fördelen enligt mig är att man aldrig har kravet på sig att bilen måste vara körbar, kan bli ett problem för vissa dock
Min subba är reggad som lätt lastbil och har därför ett galler bakom baksätet.
Lastutrymmet bakom detta galler är 180 cm långt, 125 cm brett och 115 cm högt -
alltså ungefär 2,55 kubikmeter.
Man åker 5 personer + last - "KUNGLIGT!" (för att citera BK-reklamen). Den går sällan
sönder (allt är lastbilsdimensioner) och reservdelarna är hyfsat billiga, tack vare de
stora mängder av bilen som har producerats i USA (ca 250.000 per år). Om den har
fyrhjulsdrift behöver du inte bry dig om snö, den tar sig fram överallt.
En subba/tahoe drar mellan 1,3 och 1,5 liter/mil på landsväg och 2 liter/mil i stan. Punkt.
Om nån säger "den går att köra under litern" är det en lögn. Min funkar med E85
vilket blir billigare, även om man då¨får räkna med 2,5 liter/mil i stan.
Det finns diesel-varianter men de är sällsynta (i USA behövde man inte bry sig om vad
soppan kostade tills för 2 år sedan, så det gjordes inte så många). Hittar du en Subban
med en 6,5 liters Cummins-diesel i är det dock en riktigt bra bil/motor-kombination.
Det är underbart att åka Subba, och de kostar inte mycket att köpa. Men, man kan
enkelt lägga lika mycket på bensin varje månad som Blondinbella lägger på smink...
/Hasse
Last edited by lillbabs; September 8, 2011, 10:18.
Reason: Konstig soppaförbrukning, felstavad bloggare
Min subba är reggad som lätt lastbil och har därför ett galler bakom baksätet.
Lastutrymmet bakom detta galler är 180 cm långt, 125 cm brett och 115 cm högt -
alltså ungefär 2,55 kubikmeter.
Man åker 5 personer + last - "KUNGLIGT!" (för att citera BK-reklamen). Den går sällan
sönder (allt är lastbilsdimensioner) och reservdelarna är hyfsat billiga, tack vare de
stora mängder av bilen som har producerats i USA (ca 250.000 per år). Om den har
fyrhjulsdrift behöver du inte bry dig om snö, den tar sig fram överallt.
En subba/tahoe drar mellan 1,3 och 1,5 liter/mil på landsväg och 2 liter/mil i stan. Punkt.
Om nån säger "den går att köra under litern" är det en lögn. Min funkar med E85
vilket blir billigare, även om man då¨får räkna med 2,5 liter/mil i stan.
Det finns diesel-varianter men de är sällsynta (i USA behövde man inte bry sig om vad
soppan kostade tills för 2 år sedan, så det gjordes inte så många). Hittar du en Subban
med en 6,5 liters Cummins-diesel i är det dock en riktigt bra bil/motor-kombination.
Det är underbart att åka Subba, och de kostar inte mycket att köpa. Men, man kan
enkelt lägga lika mycket på bensin varje månad som Blondinbella lägger på smink...
Har dock sett ett fåtal 00-02 där man bytt motorn från bensin 323-an till
en Cummins-diesel (rak 6:a el V8). Blir ju inget prestanda-monster direkt,
men går snålt och håller i evigheter.
Har dock sett ett fåtal 00-02 där man bytt motorn från bensin 323-an till
en Cummins-diesel (rak 6:a el V8). Blir ju inget prestanda-monster direkt,
men går snålt och håller i evigheter.
Men, alla diesel-Suburbans är sällsynta.
/Hasse
fan vad fränt men det lär väl vara som med allt annat det står cummins på = snordyrt men visst dom låter gött å håller i evigheter
Golf 3 är väl inte helt omöjlig att bygga sq i iaf med uttag både i dörr och bräda
Sen finns det ju många som spelar högt i dom oxå om du är lagd åt det hållet.
Caddy har ju oxå liknade setup
Golf 3 är väl inte helt omöjlig att bygga sq i iaf med uttag både i dörr och bräda
Sen finns det ju många som spelar högt i dom oxå om du är lagd åt det hållet.
Caddy har ju oxå liknade setup
sq av inte min grej spela högt är väl det som är tänkt
Comment