Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslag på steg till DD95Z10?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Förslag på steg till DD95Z10?

Originally posted by perkan View Post
    annars finns mitt Z2 kvar
    då lär väl bara den lilla stackars tian göra ett konutslag innan det är färdigt? :P

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
      då lär väl bara den lilla stackars tian göra ett konutslag innan det är färdigt? :P
      nja de beror väl på hur het man är på vol ratten de hehe. men då har man ju effekt i alla fall.
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

nja de beror väl på hur het man är på vol ratten de hehe. men då har man ju effekt i alla fall.
        det kan man lugnt säga kopplat i 1ohm lär det smattra på fint i bmwn

Comment

de tror ja helt klart hahahaha. nej men den basen ska väl tåla en hel del effekt så så väldans lätt ska den väl inte ge upp
          Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

de tror ja helt klart hahahaha. nej men den basen ska väl tåla en hel del effekt så så väldans lätt ska den väl inte ge upp
            En vanlig 9510G D0,7 höll iaf för ett Z2LV på full volym i 0,35ohm med musik från ESPL-skivan så jo Zserien ska nog hålla med.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
              En vanlig 9510G D0,7 höll iaf för ett Z2LV på full volym i 0,35ohm med musik från ESPL-skivan så jo Zserien ska nog hålla med.
              se där ja. då är de inte mycke o fundera på blir de ju snyggt i hans skuff med. DD bas och DD steg. hehe.

Comment

shit pommfritttttt

känns ju som en så liten bas skulle slå i bott me den effekten men då ska väl en Z klara sig fint en stund i alla fall

Comment

Ja att Z10an skulle krokna direkt för ett Z2 det tror jag nog inte, den skakar nog bara av sig och vill ha mer efter vad jag har förstått.
                  Problemet med så stor steg som ett Z2 är att min ström inte räcker, plus att dom är så jäkla stora!

Sen funderar jag på om dom låter så snyggt som man vill?

Comment

Det valde jag efter mycket velande men Audison ligger mig varmt om hjärtat, har ej provspelat det än och det är inte till salu.

MDS går nog att hitta billigt annars med mååånga W jag hade MDS största monoblock som lyckades skicka UT några 100 volt ur lågnivå in och således bränna upp saker för ca 50 000:-. Detta efter ca tre timmar från det var nytt.

Comment

Haka på ett M3, dom grinar ju inte så mycket om det blir lite spänningsfall heller

Comment

Originally posted by Svartstreck View Post
                        Haka på ett M3, dom grinar ju inte så mycket om det blir lite spänningsfall heller
                        Nja, har faktiskt inte provat något sånt men dom dubbla M2 jag hade förut ersatte jag med 2st genesis da100 med bra resultat.
                        Spelade säkert inte lika högt men med mera välljud och kontroll.

Detta är ju fritt för tolkning men jag gillar ju tydligen ljudet av 200W klass AB bättre än 2-3000W klass D

Man skulle nog tänkt igenom detta med bas/stegval kontra ekonomi lite bättre känns det som.

Någon som vill sponsra med steg kanske??

Comment

Originally posted by Slarvar View Post

Detta är ju fritt för tolkning men jag gillar ju tydligen ljudet av 200W klass AB bättre än 2-3000W klass D

Ja ordspråket som inkluderar en hårtork är inte så fel när du lyssnar på MUSIK.
                          Vill man ha mycket effekt finns det många bra svetsagg på bilstereomarknaden.
                          Roger Edvinsson
                          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                          helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Originally posted by JALLE View Post
                            Ja ordspråket som inkluderar en hårtork är inte så fel när du lyssnar på MUSIK.
                            Vill man ha mycket effekt finns det många bra svetsagg på bilstereomarknaden.
                            Den första meningen där var nog en smula kryptisk i mina ögon, hajja inte

Vad vill du ha för ditt Focal som det tipsades om tidigare i tråden?

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
                              Den första meningen där var nog en smula kryptisk i mina ögon, hajja inte
                              Är en gammal H/K reklamslogan om jag inte minns fel:
                              "Vill du ha mkt effekt? Köp en hårtork!"

För normalt användande behövs ju (som du själv märkt med genesis-stegen vs DD M2) inte så mkt effekt för det ska spela på bra....
                              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Är en gammal H/K reklamslogan om jag inte minns fel:
                                "Vill du ha mkt effekt? Köp en hårtork!"

För normalt användande behövs ju (som du själv märkt med genesis-stegen vs DD M2) inte så mkt effekt för det ska spela på bra....
                                Ahh, ja den har jag aldrig hört. Rätt bra dock

Comment

Working...
                                X