Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

    Tjena har 2 st Mtx roadthunder 12" i sluten låda på 85liter och de spelas på 1ohm och jag är inte riktigt nöjd.. har haft olika basar och dom 2 basar jag varit nöjd som fan med är re audio se 15" och Rockford Fosgate 12" Punch HX2.. så går i funderingar på hellst 15" bas.
    funderade på en ny se15 igen men känns som om jag vill testa nå nytt och hx2 15" verka va svåra att hitta i dagens läge..


    alla tips välkomnas
    Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
    Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

  • #2
    Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

    Skulle nog vilja påstå att du behöver mer effekt om du vill ha mer bas med mer drag, ett till SPL ICE 800 eller så gå upp till ett rejälare steg.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

      har inte tänkt satsa så pass mkt pengar på denna bilen så nytt steg blir inte har haft dessa prylar sen januari så
      Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
      Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

      Comment


      • #4
        Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

        Okej, du vill alltså inte lägga pengar på nytt slutsteg men nya basar går bra??
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

          ja lr en ny/beg bas 15" då mina jag har nu inte är så pass bra för portat å om jag ska köra portat så behöver jag såååå stor låda till körde för nå år sen i samma bil en re se 15 med ett sl a 1500 i 2ohm spela ju på bra men ja steget var ju skit å specc till den basen. men fick de stulet så ja vad jag kollat om man skulle köpa en till se 15" fast med 2x2 spolar och köra i 1 ohm med likadan låda som tidigare bas

          http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=1353253
          Last edited by Christofer_k; July 12, 2011, 19:33.
          Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
          Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

          Comment


          • #6
            Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

            oavsett om du tänkt köpa en re eller behålla dina basar så behöver du nog mera steg känns de som..
            prova ett till så ska du nog se att det blir skillnad
            Audi A4 B5 -98
            Pioneer P90 + DEQP90
            Sinfoni amplitude 50.4x
            Sinfoni shadow 100.2
            Sinfoni S165W x4
            Sinfoni S100M
            Sinfoni S25T

            Vw up -12
            På gång..
            New car, hi end old school..

            Comment


            • #7
              Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

              Fråga nummer ett. Har du tillräckligt med ström till stegen?
              /tycker Erik.

              Comment


              • #8
                Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

                har 2 st exide 74ahs battereier, 35mm2 kabel + orginal från generator till batterierna extra jordat mellan chassie och generator med 2 55mm22 kablar .. allt är plåtrent och bultat på bärande balkar jorden till batterierna är dubblade där åxå steget har från batteriet ca 1,5meter 30mm2 kabel både + och- är dragna direkt till batteripolerna.
                håller jämn stöm då jag spelar. har tilloch med bytt ut polskona på batteriet undersätet.

                borde inte vara nå problem med strömförsörjningen de enda som är dåliga är alla 4 säkringshållare med agu säkringar dvs glas säkringar kör med bättre kvalite på säkringarna och hållarna fast kasnek skull behövas anl ist


                http://www.garaget.org/mypage/galler...78&album=18425

                bilen är ju ingen riktig ljud bil är en bruksbil som gått över 44k mil

                övrigt så sitter de Alpine 123r, focal solid 4, Spl dynamicks sd5.2 fram, gasalpha 6,5" bak och stereon har jag dragit nykablage direkt från batteriet 4mm2

                de låter bra i bilen och redigt högt basarna spelar så att man inte kan tro att se är sluten låda.. men saknar nått på bas sidan som jag minns att jag hade med re se 15"
                Last edited by Christofer_k; July 12, 2011, 20:12.
                Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
                Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

                Comment


                • #9
                  Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

                  har kollat på lite basar..

                  Focal KIT40V1
                  DD 0515
                  Re audio se 15"
                  Kicker SoloBaric L3
                  JBL GTO1514 Dubbla 15-tummare
                  Hertz HX380D
                  MTX RT15-04 2 st Modellen större av mina 12or
                  MTX T61522

                  vilken vilka tror ni jag kommer klara mig med? kommer nte byta steg då de blir aldeles för dyrt..
                  Last edited by Christofer_k; July 12, 2011, 21:22.
                  Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
                  Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

                    Ett SPL ICD 800 går på 2500kr, ett 1500 går på 2900kr, basarna du kollar på ligger därikring eller högre i pris. Men om du nu ska behålla steget så röstar jag på en Hertz HX380D, lillebror 300 spelar grymt trevligt i liten sluten låda!
                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

                    More to come...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nya/ny Basar/bas till sd ice 800

                      så sant så men säljer jag grejjerna jag har så får jag ju knappt 1500 så de är inte värt säljer lådan med basarna billigt så kommer jag nog köpa modellen större av de jag har verkar som de vettigaste valet fast de är enligt mig vill köra portat och dubbla 15" de låter gott san fan har kört de tidigare med nå gamla basar som krävde en låda på 500 liter :P
                      Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
                      Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

                      Comment

                      Working...
                      X