Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterival Honda S2000..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Batterival Honda S2000..

Tja!
    Är ute efter ett bra batteri till bilen som klarar av slutstegseffekten har endast ett orginalbatteri, så att inte alla lampor blinkar, slutsteget ifråga är ett JL Audio 900/5, någon som har rekomendationer vad man ska införskaffa för batteri?
    Mekonomen hade endast ett 45Ah batteri tyckte det kändes litet. Årsmodellen är en 2001.

Är för några dagar i stockholm så finns det någon bra affär här så får ni ju gärna tipsa!

Re: Batterival Honda S2000..

Hur stor batterihylla är det?

När jag kollar i batteritabellen hos Tudor så rekommenderas 100 Ah till S2000 99- och när det gäller S2000 Vtec 03- så rekommenderas 45 Ah.

Comment

Jag mätar längd ca 235mm får plats med några mm till, höjd 195 mm man kan nog få plats med 210mm, bredd 125 mm några mm till får nog säkert plats! Observera att jag har mätat befintligt batteri och ser att lite större får plats! något speciellt märke man ska hålla sig till?

Comment

Det finns flera bra batterier som passar till bilstereo: Stinger, Hollywood, Odyssey, Optima, Banner Running Bull, Deka, Kinetic. Detta är AGM-batterier som folk gärna använder just till bilstereo med bra resultat, de ger ut bra med ström i förhållande till storlekarna och tål en hel del stryk.

Naturligtvis måste det inte sitta såna batterier, exempelvis Tudor High Tech och Varta Silver dynamic är bra "vanliga" batterier som kan användas till bilstereo. Vissa använder även Biltemas silverbatterier utan problem.

Din bil verkar ju inte ha plats för 100 Ah batteri iaf, i så fall skulle hyllan vara rejält större än nuvarande batteri. Bland det kraftigaste batteri du kan sätta dit utan att modifiera hyllan är nog Kinetic KHC-1400, dock kostar det runt 4000 spänn i vissa butiker.

Om jag förstår stegets specar rätt så kan det dra hyfsat mycket ström om spänningen sjunker, med tanke på att det totalt sett kan ge ut 900 WRMS vid 11-14,5 V.

Comment

Working...
        X