Tänkte höra med er andra om någon känner igen sig. Jag vet inte hur många byggen jag gjort genom åren men det är många (jag är snart 40år gammal) och varje gång spårar det ut. Grundidèn är alltid den samma att få bra ljud i bilen utan att bli utfattig men vad händer sen... Jo de saker man tänkte använda duger inte så det måste köpas nytt och större och då måste man ha bättre kablar batterier, hu... listan kan göras lång och tillslut har man bränt pengar som skulle räckt till en ny bil.
Nu har jag haft ett långt uppehåll och trodde jag blivit så gammal och klok att inte göra samma sak igen MEN då kom jag på en dag hem från jobbet att eftersom jag sitter i sthlms bilköer flera timmar varje dag skulle det vara trevligt att montera i mina gamla överblivna sterioprylar som ligger på landet (jag har ungefär lika mycket elektronik på vinden som en normalstor butik har på lagret).
Ett slutsteg fick vara med, resten nytt
+ rensat sparkonto.
Jag tycker mig se samma fenomen hos många här på forumet, det verkar tex vara vanligare att sätta i dubbla av de kraftigaste framsystemen, slutseg på många 1000w, mängder av fina prylar ute för försöljning osv.
Sen detta Basrace tävling eller vad det kallas??? Vad är vitsen med det? Jag är helt seriös i min fråga för jag tycker det verkar vara det mest idiotiska påhitt. Man bygger en bil med massor av bas för offantliga summor för att se hur högt det kan spela till ingen nytta alls. Förstår att de som sysslar med det ser någon tjusning i det hela men för mig liknar det en sn*pp mätartävling
Nu har jag haft ett långt uppehåll och trodde jag blivit så gammal och klok att inte göra samma sak igen MEN då kom jag på en dag hem från jobbet att eftersom jag sitter i sthlms bilköer flera timmar varje dag skulle det vara trevligt att montera i mina gamla överblivna sterioprylar som ligger på landet (jag har ungefär lika mycket elektronik på vinden som en normalstor butik har på lagret).
Ett slutsteg fick vara med, resten nytt
+ rensat sparkonto.Jag tycker mig se samma fenomen hos många här på forumet, det verkar tex vara vanligare att sätta i dubbla av de kraftigaste framsystemen, slutseg på många 1000w, mängder av fina prylar ute för försöljning osv.
Sen detta Basrace tävling eller vad det kallas??? Vad är vitsen med det? Jag är helt seriös i min fråga för jag tycker det verkar vara det mest idiotiska påhitt. Man bygger en bil med massor av bas för offantliga summor för att se hur högt det kan spela till ingen nytta alls. Förstår att de som sysslar med det ser någon tjusning i det hela men för mig liknar det en sn*pp mätartävling

J@vlar, jag är 41 och har tre barn varav en snart är just en pubertal fjortis i målbrottet och förmodligen har begynnande riklig hårväxt på ställen där solen sällan skiner.
Men vi känner en njutning. Kunde ju varit värre när man tänker efter. 
Comment