Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kortslutet Orion D5000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kortslutet Orion D5000

    Hej min första post på forumet Mitt Slutsteg har blivit korstlutet och några motstånd har brunnit. Undrar om någon som har ett likadant slutsteg kan ta kort på dem kretsar som har brunnit för mig så man får se färgschemat.

    http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...f45a_orion.rar

  • #2
    Re: Kortslutet Orion D5000

    Originally posted by fixarn View Post
    Hej min första post på forumet Mitt Slutsteg har blivit korstlutet och några motstånd har brunnit. Undrar om någon som har ett likadant slutsteg kan ta kort på dem kretsar som har brunnit för mig så man får se färgschemat.

    http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...f45a_orion.rar
    Kanske inte är detaljerat nog, men här är några bilder: http://ampguts.com/forum/orion-169/o...ca-d5000-2857/
    sigpic

    -C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

    Comment


    • #3
      Re: Kortslutet Orion D5000

      Tusen tack för länken!:P Tyvärr så äre inte nog nära eller bra skärpa för man riktigt ska se vad det är för färgschema på motstånden :/

      Comment


      • #4
        Re: Kortslutet Orion D5000

        Hallå där tråkigt med sån sjysst steg brunnet...skulle lämna in den till kunnig reparatör om du inte har stor erfarenhet av slutstegs rep. Då det ofta är mer än bara motstånden som går.
        Ofta får man också brända ledare"Foliesläpp" på själva korten med.
        Och blir det inte rätt utfört kan mera saker i steget gå sönder.. Och det vill man inte !! ; ))

        mvh Dagge

        Comment


        • #5
          Re: Kortslutet Orion D5000

          Har kikat på bilderna och du bör lämna in det som sagt då jag ser mer än ett par trasiga motstånd.. Tyvärr ser det ut att va en brunnen transformator ett par kondingar och ett par 3 dioder förutom motstånden så tyvärr tror jag att det där kommer att bli ganska kostsamt...
          SYND på ett sånt vackert steg ska gå och gråta mig till sömns nu snyft!...

          mvh Dagge

          Comment


          • #6
            Re: Kortslutet Orion D5000

            Jag får nog ta och skicka in det. Några förslag på några ställen som är bra och bra priset? Kan tänka mig att det är en branch där reperatörerna kan ta lite för mycket betalt ibland.

            Comment


            • #7
              Re: Kortslutet Orion D5000

              Han på öland är ju toppen http://www.jbelektronikservice.se/
              TEAM BERGET

              Comment


              • #8
                Re: Kortslutet Orion D5000

                Originally posted by pierre View Post
                Han på öland är ju toppen http://www.jbelektronikservice.se/
                Också hört att han är bra men det är ju en bit ifrån där du bor "Gjorde lumpen där som fjälljägare" men det finns ju post och bussgods !! ; )) mvh Dagge

                Comment


                • #9
                  Re: Kortslutet Orion D5000

                  Var du fjälljägare på Öland?? Ni måste gjort ett jävla bra jobb, för där finns fan inga fjäll kvar numera iaf...
                  Svensk Mästare 5 gånger...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kortslutet Orion D5000

                    HAHAHaa Fixarn bor i Arvidsjaur och där finns det fjäll och brända orion stegoch inte såå mycket annat !! ; ))

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kortslutet Orion D5000

                      Originally posted by Drumheadz View Post
                      HAHAHaa Fixarn bor i Arvidsjaur och där finns det fjäll och brända orion stegoch inte såå mycket annat !! ; ))
                      När jag gjorde mina 18månader där uppe (känns som att det var strax efter att nils dacke var i småland å härjade) så fanns det iaf jävligt gott om mygg stora som jävla pelikaner

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kortslutet Orion D5000

                        Sorry glömde dom !! ; )) Gjorde mina 18 vid 1982-83 och du??
                        Last edited by Drumheadz; July 12, 2011, 08:23.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kortslutet Orion D5000

                          som sakt kostar väll 280-380kr skicka med posten till han =)
                          TEAM BERGET

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kortslutet Orion D5000

                            Kan tänka mig att det är många som gjort lumpen hära. Har väll inge annat val än skicka det. Kostar väll bara 600kr i frakt fram och tillbaka men man har väll inte mycke annat till val då man bor i ett så litet samhälle.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kortslutet Orion D5000

                              Originally posted by Drumheadz View Post
                              Sorry glömde dom !! ; )) Gjorde mina 18 vid 1982-83 och du??
                              sorry för OT
                              muck 95 så du måste ha varit där med rommarna då :P

                              Comment

                              Working...
                              X