Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jag lägga dämpmatta över detta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jag lägga dämpmatta över detta?


    Visst bör jag även lägga dämpmatta på baksidan av midbasen på insidan av dörren som cirkeln i det högra hörnet markerar?

    Vad som är inom de övre cirklarna vet jag inte, om jag trycker på dem med fingret så dämpar de ungefär som högtalare gör :S ?

    Tacksam för svar!

  • #2
    Re: Kan jag lägga dämpmatta över detta?

    De övre gummipluggarna är till för att du skall komma åt fönsterhållarna. Du hissar ner rutan ca 8cm och kommer då åt två skruvar som du lossar och frigör rutan.
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: Kan jag lägga dämpmatta över detta?

      Originally posted by Gandalf View Post
      De övre gummipluggarna är till för att du skall komma åt fönsterhållarna. Du hissar ner rutan ca 8cm och kommer då åt två skruvar som du lossar och frigör rutan.
      Aha, tack! Jag tar det som att jag kan köra matta över dem, som jag sedan är tvungen att ta bort om jag måste byta ruta någon gång...

      Hur är det med baksidan av högtalarhålet? någon?

      Mvh

      Comment


      • #4
        Re: Kan jag lägga dämpmatta över detta?

        Originally posted by strepz View Post
        Aha, tack! Jag tar det som att jag kan köra matta över dem, som jag sedan är tvungen att ta bort om jag måste byta ruta någon gång...

        Hur är det med baksidan av högtalarhålet? någon?

        Mvh
        Du kan absolut lägga dämpning på baksidan. MEN!!! Jag rekomenderar starkt att du skruvar bort hela den svarta plattan och dämpar hela dörrens insida. Det ger verkligen resultat.
        1. Lossa de två gummiplopparna.
        2.Kör ner rutan så att skruvarna syns i hålen.
        3. Lossa rutan. (Du behöver inte skruva loss helt.) Bara så att rutan är lös.
        4. Plocka ur rutan försiktigt uppåt och lite bakåt.
        5. Skruva loss de 8-12 ca skruvarna med 10nyckel.
        6. Sätt in en mejsel eller ännu hellre en plastbryt mokajäng och lösgör plattan.
        7. Lossa vajern till låskistan.
        8. Nu kommer du åt hela dörrsidans plåt på insidan jätteenkelt.

        Denna operation tar ca 10min om du tar det lugnt
        Jag ÄR Gandalf!!!

        Comment

        Working...
        X