Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 audio ac 12 uträkning låda

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• B2 audio ac 12 uträkning låda

Hejsan! I och med att jag inte fick svar sist så provar jag igen! Jag har en sådan bas hur låter den i en sluten låda på 22 liter står ju från 20 liter, eller ska man köpa en annan bas? Och vad isf ska man köpa för bas? 12 tum är hålet på tomlådan, är ingen dB jagare, nöjer mig att det spelar snyggt! Har 500 wrms att tillgå. Har köpt en färdigbyggd låda från staterna därför undrar jag!

Power handling: 600 WRMS
    Sensitivity: 91 dB
    Impedance: Dual 2 ohm
    X-Max: 30 mm
    Vas: 77,11 liter
    Fs: 25,8 Hz
    Qts: 0,31
    Re: 1.9 Ω
    Qes: 0,33
    Qms: 4,50
    BL: 19.5
    Magnetweight: 2 x 78 Oz

Rekommenderade lådor

Sluten 20-60 liter

Re: B2 audio ac 12 uträkning låda

Om du nu redan har basen, och även har lådan, så är det ju endast att testa.
    Hade nog användt acustilux eller liknande material i den slutna lådan..

AC12 basen är en SQ bas som funkar bra till det mesta....
    B² audio Sweet Like Danish
    www.b2audio.com

Comment

Re: B2 audio ac 12 uträkning låda

enda jag tänkte var att om det fanns kanske någon annan bas som är mer optimerad för den lådan, enda jag hittade var DLS Iridium 12 och den skulle ha mellan 19-23 liter sluten och Nårdik som håller till i staden har utförsäljning på dessa. Frågan är om ac 12 är bättre lämpad än DLS basen i teorin det var vad jag ville veta

Men hur ska jag koppla spolarna på Ac 12 slutsteget är ett JL Audio HD900/5 med en monoutgång för subkanalen.
      500 watt rms ska den ge från 1,5 ohm till 4 ohm enligt specarna.

Är det sånna skivor som man använder i akustiktak du menar? och vad är likvärdigt? Varför ska man inte använda vanlig dämpull?

Comment

Working...
      X