Announcement

Collapse
No announcement yet.

störning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • störning

    har kopplat in alla mina grejer nu, tidigare hade jag ett SPL dynamic ICE 1500.1 och nu har jag jag två som är bryggade ihop.
    Nytt batteri en DD powercell 5000. 100mm2 kabel från batteri till säkringshållare med en 300A säkring sen vidare till ett fördelningsblock som ändrar från 100mm2 till två st 50mm2 strömkablar.

    Lågnivåkabeln går från stereon på motsatt sida av bilen, den går under listen på förarsidan och strömkablarna går på passagerarsidan.

    Nu då jag kopplat in allting så har jag fått en störning, det låter som "bööööööö" hela tiden ur baslådan även om volymen står på 0 och alla justeringar på steget står på 0.

    Strömkablarna och lågnivåkablarna ligger långt från varandra så dom inte ska störa varandra och bra jord finns. svetsad bullt i chassiet.

    så hjälp mig, jag fattar ingenting. Hade inte den här störningen innan jag kopplade de nya steget och batteriet.
    ja, jag lider av en sjukdom !

  • #2
    Re: störning

    Du kan inte ta en bild så man får en uppfattning om hur det ser ut, lättare att komma fram till något då.

    Men du har inte tex satt fast stgen så att dem kan komma åt att jorda i karrossen?

    Comment


    • #3
      Re: störning

      blåst signaljorden??

      Comment


      • #4
        Re: störning

        Originally posted by luunggan View Post
        Du kan inte ta en bild så man får en uppfattning om hur det ser ut, lättare att komma fram till något då.

        Men du har inte tex satt fast stgen så att dem kan komma åt att jorda i karrossen?
        näe, stegen kan inte komma åt jorden, dom sitter skruvat fast på lådan, men tror jag har hittat problemet.

        båda kablarna på lågnivåkabeln har stiften gått av på, så jag tror det kan vara det!
        ja, jag lider av en sjukdom !

        Comment

        Working...
        X