Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av bas!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med val av bas!

    Hejsan!
    jag sitter och planerar på att införskaffa mig en ny bilstereoanläggning, jag har det mesta klart av vad jag vill ha: HU:Pioneer Framsystem DD CS 6.5 flat eller något Amega 6,5 kit antingen ett par eller dubbla par i framdörrarna+ diskant i A-stolpen frsystemet skall drivas av ett impact steg men det vill jag byta ut mot t.ex ett Dls A2 eller liknande steg.
    det jag funderar mest på är vilka basar jag ska ha, jag hade tänkt mig dubbla 12" (va inne på 15 lr 18" men det tar för mycket plats)men har sån beslutsångest över vilka jag ska välja, märken jag är inne på är: DD(så klart) B2 audio,Sundown Audio, Fi btl o liknande kvalitetsgrejer. är sjukt sugen på t.ex ett par DD 95/3512 (köpes beggade) eller kan nån vänlig själ ge tips på andra bra grejer som kan passa, basarna får kosta max 3-4000 st. Jag hade tänkt driva basarna med ett Stetsom V4-v6 steg. naturligtvis ska jag se till så hela anläggningen får ström så det räcker och blir över....!
    I dagsläget vet jag inte riktigt vilken bil allt ska in i då vi ska köpa en ny, som den "ljudnörd man är så köper man anläggningen först sedan köper man bil., även om min flickvän inte håller med.. Ska kanske tillägga att jag inte ska köra spl lr tävla med bilen. vill "bara" kunna spela sinnessjukt högt med ändå att det ska låta rent. Byggde för ett tag sen en låda med en cerwin Vega Vegaline 124 bas, men jag vill ha mer mycket mer....

  • #2
    Re: Hjälp med val av bas!

    Din fråga är väldigt personlig och bara du vet svaret.
    Men vist kan vi berätta vad vi hade tagit för basar.

    Jag var för ett par veckor sedan i Tyskland och bekantade MIG med Audio system.

    Gillade dom skarpt,så det blev en beställning av en X-ION 15"-1000 i dag.

    Kan vara värt för dig att kolla upp.
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med val av bas!

      mjoo visst är det ett personligt val, men det är aldrig fel med råd och tips av folk som haft massa olika basar, det ger ju iaf en fingervisning om vad som är bra eller dåligt.
      Är även nyfiken på orions HCCA serie som folk verkar vara nöjda med, dom är ju dessutom inte så överdrivet dyra(allting är relativt) och verkar kunna prestera riktigt bra.
      Förra sommaren va jag på en mindre spl tävling på BRL i Borlänge och jag har för mig att vinnaren hade en HCCA 15" o spelade 140db+ med en låda som jag antar inte är byggd för korta ton stötar.

      Comment

      Working...
      X