Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slutsteg till mina GZ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slutsteg till mina GZ??

    Hej! Jag som nybörjare har ingen aning om vad jag gör! Vad för slutsteg ska jag ha för att kunna driva mina GZ?? En är GSPW12 Limited och 2st GZNW12 SPL. SPL ligger på effekt tålighet 4500Wrms och impedans 2x1 ohm.
    Limited modellen ligger på 3000 Wrms och impedans 2x2 ohm..
    Sedan ska det väll vara batterier också??
    Har dock precis ingen aning om vad jag just skrev men om någon kan vara riktigt snäll och förklara detta för mig vad impedans exc är??
    Mitt mål är att ha bilen full med GZ så slutsteget/n vill jag helst ska vara GZ eller Orion. Monoblock/2-kanal??
    Sedan slutsteg till framkitet GZ Nuclear GZNC1650X med impedans 4 ohm, effekt tålighet 150 Wrms. Består av 2midbasar, 2 diskanter och 2 delningsfilter. 2-kanalssteg?? Ursäkta om frågan är dum. Den kanske är väldigt lätt för er men för mig är detta rymden!

  • #2
    Re: Slutsteg till mina GZ??

    Vill inte vara elak. Men VARFÖR köper du sådana värsting grejer när du inte har kött på benen ?

    Men men...

    Steg till 2 st spl basar. http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...GZPA1.10000-HC

    Framsystem: http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...sti=GZUA2250DX
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #3
      Re: Slutsteg till mina GZ??

      Originally posted by Mattematik View Post
      Hej! Jag som nybörjare har ingen aning om vad jag gör!
      Första steget för dig är att kontakta din lokala butik.
      I ditt fall, om hemort Gotland stämmer, Hallin på elektronikservice.

      Du behöver hjälp att bygga upp ett fungerande system, bl.a. att man inte blandar olika modeller på basar mm.
      Efter det så bygg upp ett bra frontsystem som kan backa upp dina basar och ger dig möjlighet att lyssna på musik.
      Tips på kablar, batterier, säkringar och installationen får du garanterat också hjälp med.
      Last edited by JALLE; June 5, 2011, 16:41.
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #4
        Re: Slutsteg till mina GZ??

        Håller med Jalle och Mikka

        Då du är nybörjare så bygg enkelt
        Med 1 st bas ca 2000 kr och framsystem ca 2000 kr
        samt 4 kanalssteg ca 4000:-
        då kan du klara dig på orginalbatteri såvida det inte är helt slut

        Lägg tid på monteringen ,dämpning, ordentliga bafflar
        rätt volym på baslåda, kablar minst 21mm2 helst grövre då det blir marginell ökning av kostnad

        dra grov kabel och splitta upp den i tunnare glöm ej att säkra av varje kabelsplit!

        detta är vad jag tycker

        Prata med Hallin (om det är Patrik vi pratar om)

        Comment


        • #5
          Re: Slutsteg till mina GZ??

          Jo jag vet att detta är lite övermäktigt men jag och en kompis hade detta som projekt och det var min kompis som var snillet i billjud. Tyvärr gick han plötsligt bort och jag blev ensam i projektet. Jag har inte hjärta att överge det och sälja allt för vi hade pratat över att göra detta projekt väldigt länge och skulle bli det största han gjort.. För mig skulle det bli min första ljudbil så jag lär mig från grunden.

          Comment


          • #6
            Re: Slutsteg till mina GZ??

            Originally posted by JALLE View Post
            Första steget för dig är att kontakta din lokala butik.
            I ditt fall, om hemort Gotland stämmer, Hallin på elektronikservice.

            Du behöver hjälp att bygga upp ett fungerande system, bl.a. att man inte blandar olika modeller på basar mm.
            Efter det så bygg upp ett bra frontsystem som kan backa upp dina basar och ger dig möjlighet att lyssna på musik.
            Tips på kablar, batterier, säkringar och installationen får du garanterat också hjälp med.
            Hade tänkt prata med Patrick i hemse nu under de kommande dagarna..

            Comment


            • #7
              Re: Slutsteg till mina GZ??

              ja prata med patrik. sen kolla när nästa tävling så kom och kolla och disskutera så får du kanske en bättre bild av ditt kommande bygge. tror nästa tävling skulle vara i juli.

              Comment


              • #8
                Re: Slutsteg till mina GZ??

                säger som dom andra försök hitta nån handlar som kan hjälpa dig.

                sen skulle jag vilja rekomendera den här projektråden han körde väl såna basar om jag inte missminner mig och där har du lite matnyttigt både i steg å batterier

                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6499
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • #9
                  Re: Slutsteg till mina GZ??

                  Originally posted by micke999 View Post
                  säger som dom andra försök hitta nån handlar som kan hjälpa dig.

                  sen skulle jag vilja rekomendera den här projektråden han körde väl såna basar om jag inte missminner mig och där har du lite matnyttigt både i steg å batterier

                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6499
                  stämmer bra han började tråden med 3 limited basar.

                  även han bor på gotland "vi" är några som håller på med billjud på ön nu. satt vi inom parantes då jag är ursprungligen från gotland.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slutsteg till mina GZ??

                    Originally posted by micke999 View Post
                    säger som dom andra försök hitta nån handlar som kan hjälpa dig.

                    sen skulle jag vilja rekomendera den här projektråden han körde väl såna basar om jag inte missminner mig och där har du lite matnyttigt både i steg å batterier

                    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6499
                    Hej! Jo Micke känner jag! Det var han jag köpte Limited basen av.. Han hade 3 men 2 blev såld så jag kunde bara köpa en.. Han skulle hjälpa mig nästa vecka med att dra nya kablar m.m så han är en stor hjälp för mig!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slutsteg till mina GZ??

                      Originally posted by Mattematik View Post
                      Hej! Jo Micke känner jag! Det var han jag köpte Limited basen av.. Han hade 3 men 2 blev såld så jag kunde bara köpa en.. Han skulle hjälpa mig nästa vecka med att dra nya kablar m.m så han är en stor hjälp för mig!
                      va bra, häng med på nästa tävling då =) =)

                      du kan ju bli vän med denna sidan oxå på facebook om du inte är det
                      https://www.facebook.com/#!/profile....00002412106252

                      Comment

                      Working...
                      X