Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med baslåde ritning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med baslåde ritning

Jag har en lightning audio bolt b1.10.8 och skulle vilja ha lite hjälp med o göra en ritning.
    Max måtten är 300mm hög och 250mm djup.
    26l ska lådan vara på och portad.

Jag tror att det ska vara rätt volym till basen.

Tack på förhand!

Re: Hjälp med baslåde ritning

Vad menar du med ritning, förslag på lådans mått eller vilka mått alla bitar ska ha?
    Vilken bil ska basen sitta i och vilken musik ska den spela mest?
    Last edited by Optima; June 3, 2011, 23:16.

Comment

Lådan ska sitta i min s4 c4. Så måttet mellan hatthyllan o golvet är 300 och djupet är 250 till ryggstödet.
      Jag lyssnar på det mesta.

Comment

Lådan ska sitta i min s4 c4. Så måttet mellan hatthyllan o golvet är 300 och djupet är 250 till ryggstödet.
        Jag lyssnar på det mesta.

Comment

Och vad menade du med ritning?

Har tagit mig friheten att räkna på en lite större låda med ca 35 liter nettovolym och 3" port, röret görs 9 cm långt och sedan trattar i båda ändar. Det är även tänkt att sitta dämpmatta på innerväggarna. I så fall kan lådans yttermått med 22 mm material vara:

Höjd: 300 mm
          Djup: 250 mm
          Bredd: 750 mm

Vill du inte ha den lådvolymen så kan du göra lådan 537 mm bred och använda 16 cm långt rör, sedan trattar i båda ändar. Då blir bruttovolymen 26 liter.

Comment

Ok. Nice!
            Jag vet inte hur de blir med större låda. Men antar att du vet mer om det där än jag
            Så det kommer nog o funka fint. Annars får jag helt enkelt göra den mindre
            Ja ritning behöver jag ju inte nu när du va så generös o Räknade port längt o så.

Tackar så mycket!

Comment

Ok. Nice!
              Jag vet inte hur de blir med större låda. Men antar att du vet mer om det där än jag
              Så det kommer nog o funka fint. Annars får jag helt enkelt göra den mindre
              Ja ritning behöver jag ju inte nu när du va så generös o Räknade port längt o så.

Tackar så mycket!

Comment

Working...
              X