Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp och åsikter tack!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp och åsikter tack!

    Relativt ny på det här med bilstereo, visst för 15-20 år sen höll jag på med det tills jag fick nästan allt stulet. Då var det Pioneer, Phenix gold MPS 2250, MTX 12", 5 1/4 och diskant i kickpaneler.
    Nu gäller orginal stereo i en Ford Focus som helst ska användas för helhetens skull, håller på att bygga lådor till Focal Polyglass 21 V2 i glassfiber i sidan i skuffen. Ingen kombi.

    Nu kommer frågorna.
    Drivning av bas har jag tänkt mej ett Focal solid 1 slutsteg.
    Till front och baksystemen har jag tänkt ett Focal solid 4 slutsteg.
    Front och baksystemen har jag inte bestämt mej för än men funderar på Focal Polyglass2 130 VRS både fram och bak. Helst skulle jag vilja ha Focal Polyglass2 165 VRS fram om det får plats. Men har även tittat på Amegas Q-Comp serie.

    Det är fint ljud som gäller för mej nu för tiden, jag tillbringar rätt mycket tid i bilen varje dag.

    Vad behöver jag för att kunna koppla in detta på orginalstereon? Ochså vill jag höra era åsikter och rekomendationer!!

    MVH Lars

  • #2
    Re: Hjälp och åsikter tack!

    Det går att ha 6 1/2" i framdörrarna (bak vet jag inte), jag har byggt egna adaptrar men det finns säker färdigt.

    Jag har byggt i både generation I och II.

    Huvudenheten går att bytta ut till en "vanlig" HU, tror den är enklast om man vill ha lite bättre ljud.

    En inspirationkälla jag har använt mig av är Anders Redigh (BeofocuST) bygge, den finns på club.ffcs.se (PROJECT ST
    ).

    Glöm inte att dämpa dörrarna
    Last edited by ConnyK; June 2, 2011, 16:59.
    /Conny
    Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
    SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp och åsikter tack!

      Tack Conny

      Det glömde jag, det är generation II
      Har faktiskt varit och kollat men missat den tråden, har inte tittat efter sånt där

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp och åsikter tack!

        Någon annan som har några råd eller åsikter.

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp och åsikter tack!

          bit1 går ju att köpa om man vill ha kvar org hu
          saab 9000 pioneer-

          www.garaget.org/micke999

          Comment

          Working...
          X