Announcement

Collapse
No announcement yet.

RFP 2418

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RFP 2418

    köpte en lätt beggad rockford 18" bas igår, utav xlc modellerna, troligtvis tillverkad -96-97-98, och antagligen tillverkad av eminence (som många andra usa tillverkade basar från den tiden)

    Fs22 och 92db känsliget låter ju iaf lovande, och konen verkar lätt och inte alltför styv upphängning, så jag antar att man inte behöver 2st D7;or för att driva den fullt ut

    är det någon som har erfarenhet av dessa basar? eller har jag gjort bort mig med köpet?

    mvh
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

  • #2
    Re: RFP 2418

    Jag har inte haft den basen, men den ser ju "vettig" ut i teorin iaf. Såna där äldre element brukar ha hög känslighet, men istället är de gjorda för större lådor än dagens bilbasar.

    Slutet ser ut att passa bäst med tanke på lågt Fs i kombination med "något förhöjt" Qts, men jag skulle även kunna tänka mig 150 liter netto basreflex med 95-170 mm lång 6" port (35-40 Hz avstämning), trattar är inte en nödvändighet men det skadar ju inte. Manualen rekommenderar 113 liter slutet: http://www.rockfordfosgate.com/libra...oofers-man.pdf

    Comment

    Working...
    X