Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite frågor angående baslåda, måste verkligen ha nån kunnig att rådfråga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lite frågor angående baslåda, måste verkligen ha nån kunnig att rådfråga

Håller på med en baslåda anpassad till bagaget till en saab 900..

I baslådan ska det sitta en DLS sp15 bas, och baslådan som är rekommenderad till denna bas ska va 60.55 liter och 2st 4" portar på 37 cm styck, men om jag ska sätta dom i samma vägg som basen så får dom absolut inte plats, Så hur ska jag göra? just nu är lådan på 65 liter, vet inte hur jag ska få ner den till 60.55 liter, och när den är på 60.55 liter är det basens + portarna inräknat.

tacksam för svar då jag måste bli klar med lådan i veckan!

Re: lite frågor angående baslåda, måste verkligen ha nån kunnig att rådfråga

du kan ju alltid vinkla rören.
    minska volym i lådan kan du göra genom att sätta i lite stag..blir de stabilt oxå
    Audi A4 B5 -98
    Pioneer P90 + DEQP90
    Sinfoni amplitude 50.4x
    Sinfoni shadow 100.2
    Sinfoni S165W x4
    Sinfoni S100M
    Sinfoni S25T

Vw up -12
    På gång..
    New car, hi end old school..

Comment

Originally posted by JohanH View Post
      du kan ju alltid vinkla rören.
      minska volym i lådan kan du göra genom att sätta i lite stag..blir de stabilt oxå
      Hur gör man de på bästa sätt? funkar det inte om man köper ett stort rör istället för 2 mindre? och stag låter som en bra idé funderar på en baffel också

Comment

Originally posted by Wida View Post
        Hur gör man de på bästa sätt? funkar det inte om man köper ett stort rör istället för 2 mindre? och stag låter som en bra idé funderar på en baffel också
        jag skulle nog svänga förbi en rörmokare och handla på mig en böj i rätt dimension helt enkelt.
        ska du ha större rör så blir det längre ist..
        jag brukar köra med rundstav och staga med då det är lätt att räkna hur mkt volym dom tar upp
        Audi A4 B5 -98
        Pioneer P90 + DEQP90
        Sinfoni amplitude 50.4x
        Sinfoni shadow 100.2
        Sinfoni S165W x4
        Sinfoni S100M
        Sinfoni S25T

Vw up -12
        På gång..
        New car, hi end old school..

Comment

Working...