Announcement

Collapse
No announcement yet.

om jag dockar....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: om jag dockar....

    Byggt nån platta runtom lådan så det inte smiter in ljud in i bagaget?
    Har du inte gjort det så lär du spela högre om du vänder på lådan så du spelar den in i bagaget

    Kollat om det är bilen eller lådan som peakar vid 43 hz?

    Comment


    • #32
      Re: om jag dockar....

      har ingen aning om det är lådan eller basarna, provspelade för första gången i lördags och fick bara veta att peaken låg vid 43hz så har ingen aning

      det har jag redan provat och då blev det typ noll ljud inne i bilen, bara lite dunk!
      ja, jag lider av en sjukdom !

      Comment


      • #33
        Re: om jag dockar....

        Edit, det står i min nybörjare tråd jag har 0515 men det blev DD1515.
        Så då kanske det förstås bättre varför jag ska ha ut mer effekt!!
        ja, jag lider av en sjukdom !

        Comment


        • #34
          Re: om jag dockar....

          Som sagt, ska ju brygga ihop två SPL Dynamic ice 1500.1. Har dubbla DD 1515 basar.
          Hur ska jag koppla dom för att det ska bli lägst impendans. Dom har enkal 4Ohms talspolar. Hur ska jag koppla för att det ska bli 2Ohm?? Tacksam för svar så fort som möjligt.
          ja, jag lider av en sjukdom !

          Comment


          • #35
            Re: om jag dockar....

            Pararellkoppla basarna bara Då får du 2 ohms last mot stegen, fast eftersom du dockar dem så lastas de i 1 ohm styck
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

            Comment


            • #36
              Re: om jag dockar....

              Originally posted by lillkimpa View Post
              Dock så är inte 3500D så stabilt i 0,5ohm när man kommer upp mot 148,7 i 55-57Hz(har testat, och det klipper där) men kan ju kanske bero på lådkonstruktionen, för jag tycker inte att jag har för lite ström för att köra det
              i 0,5(3st banner 95ah batterin) sorry för OT.
              Funkar skitbra i den vita jettan sitter 18" SPL D1 (dvs 0,5ohms last per steg). lirar 150.5 i en låda som saknar ett par 100liter ca å e på tok för högt avstämd. Vi har 8st 95ah running bull å de e tomma på 4-5 minuter när man kör på full mutter (vare sig det gäller ton eller musik....)

              Comment

              Working...
              X