Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereon dör när jag skruvar upp volymen, vad är fel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereon dör när jag skruvar upp volymen, vad är fel?

    Hej,
    nybörjare på detta forum och även när det gäller bil och bilstereo. Köpte mig en Pioneer DEH-2300UB och kopplade rakt in i ISO:n. Allt fungerar förutom att den inte håller minnet samt att den klipper ljudet vid c:a 30 på volymen. Har kommit fram till att det är för klen ström , kablar fel i ISO:n, högtalare eller jord. Det jag testat är bara en sak som jag läste på detta forum tror jag. Kopplade ur högtalarna å då går det till max 60. Visar min ISO i bilen och stereon. Någon som kan ge råd? http://community.webshots.com/album/580121010DLzVIP

  • #2
    Re: Bilstereon dör när jag skruvar upp volymen, vad är fel?

    Originally posted by rockabilly65 View Post
    Hej,
    nybörjare på detta forum och även när det gäller bil och bilstereo. Köpte mig en Pioneer DEH-2300UB och kopplade rakt in i ISO:n. Allt fungerar förutom att den inte håller minnet samt att den klipper ljudet vid c:a 30 på volymen. Har kommit fram till att det är för klen ström , kablar fel i ISO:n, högtalare eller jord. Det jag testat är bara en sak som jag läste på detta forum tror jag. Kopplade ur högtalarna å då går det till max 60. Visar min ISO i bilen och stereon. Någon som kan ge råd? http://community.webshots.com/album/580121010DLzVIP
    Angående minnet... Skifta röd och gul kabel.

    Av det du beskriver om volymen skulle jag letat efter var högtalarkablarna eller anslutningsstift på högtalarna ligger emot plåt.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #3
      Re: Bilstereon dör när jag skruvar upp volymen, vad är fel?

      Originally posted by Lonefox View Post
      Angående minnet... Skifta röd och gul kabel.

      Av det du beskriver om volymen skulle jag letat efter var högtalarkablarna eller anslutningsstift på högtalarna ligger emot plåt.
      TACK!!!
      så enkelt var det, skiftade röd och gul så löste sig allt.

      Comment


      • #4
        Re: Bilstereon dör när jag skruvar upp volymen, vad är fel?

        Hallo, har samma problem med min stereo som är en audiovox vm-9312.
        Kopplade in stereon i min bil, skarvade kablar och tog bort iso-kontakten. kopplade ihop stereon med bilen. iaf stereon fungerade som den ska, 2 dagar. sen nu när jag ska skruva upp/ner på volymknappen så fungerar så dör stereon helt som att du tar bort minus/plus polen och kopplar på igen. allting annat fungerar på stereon... en polare till mig sa att det kan vara en säkring inut i, hjälp MVH ANTON

        SNÄLLA HJÄLP

        Comment


        • #5
          Re: Bilstereon dör när jag skruvar upp volymen, vad är fel?

          Originally posted by autumn1337 View Post
          Hallo, har samma problem med min stereo som är en audiovox vm-9312.
          Kopplade in stereon i min bil, skarvade kablar och tog bort iso-kontakten. kopplade ihop stereon med bilen. iaf stereon fungerade som den ska, 2 dagar. sen nu när jag ska skruva upp/ner på volymknappen så fungerar så dör stereon helt som att du tar bort minus/plus polen och kopplar på igen. allting annat fungerar på stereon... en polare till mig sa att det kan vara en säkring inut i, hjälp MVH ANTON

          SNÄLLA HJÄLP
          Tappar du minnet och inställningarna på spelaren? Om inte så låter det som du har glapp mellan displayen och spelaren.

          Comment

          Working...
          X