Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steget slår av ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Steget slår av ?

    Tja ny på forumet och tänkte ställa en fråga ang mitt system

    Systemet består av

    Huvudenhet sony eXplod
    Mds gp3 slutsteg
    2x12 Mds basar
    2 Kicker DS 693 6.9or i hatthyllan
    2 kicker RS 5.25or i dörrsidorna

    Nu till frågan när jag drar på rätt högt så knäpper det från steget och det slår av till och från är det så att det skulle behövas ett till steg och isåfall vilket skulle ni rekommendera / Jocke

  • #2
    Re: Steget slår av ?

    Vad är steget kopplat till? Hur grov ström/jordkabel? Hur stor säkring på strömkabeln?
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Steget slår av ?

      Snarare ett till batteri eftersom steget klipper när du öser på...själv har jag 3st banner 95Ah batterier och de blinkar till ändå då och då..så de gäller att ha en bra batteribank. Förutsätter att du har grova kablar och rena kopplingspunkter.

      Comment


      • #4
        Re: Steget slår av ?

        MDS GP3 är ett tvåkanaligt steg som ger ut 2x180 WRMS vid 2 Ohm eller 1x360 WRMS vid 4 Ohm enligt specen. Strömförbrukningen blir inte så stor att man behöver extra batteri, i så fall är det ordinarie batteriet väldigt dåligt laddat eller i dåligt skick (om det händer vid spelning med avstängd motor).

        Kablar och kontaktytor är bland det första som kollas upp, men med tanke på att det sitter högtalare både i hatthyllan och i dörrarna så blir jag lika nyfiken som ChriZtoffer på vilka element som är kopplade till steget.

        Comment


        • #5
          Re: Steget slår av ?

          Tack för vettiga svar , kablarna är uträknade och är i tillräcklig storlek och bra jordpunkter finns. Steget driver basarna och 6.9orna / Jocke

          Comment


          • #6
            Re: Steget slår av ?

            Du belastas troligen ditt steg för hårt.
            Dit steg går att köra som ett 3-kanals steg, men då får du inte belasta kanalerna med mera än 4 Ohm.
            sigpicMS-SOUND
            Micke7406

            Comment


            • #7
              Re: Steget slår av ?

              Originally posted by Mikka View Post
              Du belastas troligen ditt steg för hårt.
              Dit steg går att köra som ett 3-kanals steg, men då får du inte belasta kanalerna med mera än 4 Ohm.
              Okej ! Så ett till steg skulle vara att föredra ? Nåt tips på nåt bra pris spelar ingen större roll.

              Comment

              Working...
              X