Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådvolym Spl xtr380d4s x2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lådvolym Spl xtr380d4s x2

    Hej

    Jag har införskaffat mig 2 stycken Spl xtr380d4s.

    http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318846

    Det ska drivas av ett MDS T5 så länge i 1 Ohm men kommer troligen värre saker framöver när ekonomin tillåter.
    Men jag hittar olika information om lådvolymen på dom så frågar här vad som skulle kunna passa bäst.
    Jag lyssnar på allt möjligt så en allroundlåda är det som gäller som ska sitta i en sedanbil.
    Och det ska vara slotport på den.

    Så jag hade varit väldigt tacksam om någon kunde räkna ut vad för volym det ska vara på lådan och arean/längden på porten.

    MVH Håkan

  • #2
    Re: Lådvolym Spl xtr380d4s x2

    Originally posted by Hokke View Post
    Hej

    Jag har införskaffat mig 2 stycken Spl xtr380d4s.

    http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318846

    Det ska drivas av ett MDS T5 så länge i 1 Ohm men kommer troligen värre saker framöver när ekonomin tillåter.
    Men jag hittar olika information om lådvolymen på dom så frågar här vad som skulle kunna passa bäst.
    Jag lyssnar på allt möjligt så en allroundlåda är det som gäller som ska sitta i en sedanbil.
    Och det ska vara slotport på den.

    Så jag hade varit väldigt tacksam om någon kunde räkna ut vad för volym det ska vara på lådan och arean/längden på porten.

    MVH Håkan
    Taget från DB Akutens sida!
    Rekommenderade lådor.
    •Sluten 40-70L
    •Hifi Portad 70L, 1x6" Port Längd 440mm
    •SPL Portad 75L, 1x6" Port Längd 250mm *OBS*30Hz subsonic filter är ett måste*OBS*
    •Djupbas Portad 113L 1x6" Port Längd 440mm

    Förövrigt så räkna ju Drönirettab en låda åt dig på garaget!

    Comment


    • #3
      Re: Lådvolym Spl xtr380d4s x2

      Jo jag vet men ska använda slotport, och har sätt att han svarat men tänkte att det inte skada att skriva här med

      MVH Håkan

      Comment

      Working...
      X