Announcement

Collapse
No announcement yet.

högtalarring i metall?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• högtalarring i metall?

kom att tänka på en sak nu när jag har mina monteringsringar färdigsvarvade...
    om man fäster elementet i en fläskig stålring, stör inte det magnetfältet i elementet?

ringarna det handlar om är 15mm tjocka och väger gissningsvis 2kg styck, så dom borde ju skapa ganska duktig dragkraft tycker jag?
    är det någonting som stör ljudet?

det kanske är bättre att satsa på att bygga baffeln av mdf och faner istället?

meningen är att svetsa fast dom i dörren med diverse andra "förstyvningsplåtar" som en temporär lösning för att slippa ut och tävla i sommar....
    Last edited by sidny; April 11, 2011, 20:04.
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Re: högtalarring i metall?

Originally posted by sidny View Post
    kom att tänka på en sak nu när jag har mina monteringsringar färdigsvarvade...
    om man fäster elementet i en fläskig stålring, stör inte det magnetfältet i elementet?

ringarna det handlar om är 15mm tjocka och väger gissningsvis 2kg styck, så dom borde ju skapa ganska duktig dragkraft tycker jag?
    är det någonting som stör ljudet?

det kanske är bättre att satsa på att bygga baffeln av mdf och faner istället?

meningen är att svetsa fast dom i dörren med diverse andra "förstyvningsplåtar" som en temporär lösning för att slippa ut och tävla i sommar....
    Aluminium?
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Re: högtalarring i metall?

Nej det stör inte fältet. Om du har det någon mllimeter ifrån så blir det en aning omlänkat, men med en monteringsring behöver du inte oroa dig.
      /tycker Erik.

Comment

Working...
      X