Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford Power 750X

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rockford Power 750X

Hur många 750X kan det sålts i Sverige när modellen fanns. Skulle vilja ha tag i två stycken men det var åratals jag såg några säljas, kanske för att det aldrig såldes några mängder av dem? Vet att de var dyra nya, runt 10 tusen så av den anledningen blev det kanske aldrig nån storsäljare? Nån som vet?

En annan fråga, 750x modellen var ju 4 channel men vad hette den modellseriens monosteg, det kan jag inte för mitt liv minnas Nån som har koll på det?

/mt4base

Re: Rockford Power 750X

Den mono serien som dyker upp i mitt huvud är : bd

500bd
    1000bd
    1500bd

750x var en riktig slitvarg som tålde MYCKET stryk. Dom första kom i mitten på 70´talet om jag inte missminer mig
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

Comment

Detta är en Serie från 2003

X modellerna var 4 kanals
      Punch 501X
      Power 551X

S modellerna var 2 kanals
      201S
      301S
      401S
      501S
      601S
      801S har ett själv betalade 6995:- 2003 så jag tävlade i Rockieklassen
      Samma basar fortfarande Gas Pro 12

Tror inte de släppte nått Monoblock detta året
      Men kan ha fel

Comment

Hade ett sånt för några år sedan. Min dåvarande svärmor köpte bilen av mig med ljudet!!!
        Det drev en PWR 415 och ett 6,5" kit. Bra drag i grejerna. Bilen är trasig och står i ett hörn på gården. Ljudet sitter fortfarande i vad jag vet. Är du intresserad av steget kan jag fråga om det är till salu. Steget köpte jag av Hedde

Comment

Om jag inte tar helt fel så har jag nog ett sprillandes nytt 750x i org. Kartong och allt som føljer med.
          B² audio Sweet Like Danish
          www.b2audio.com

Comment

Working...
          X