Announcement

Collapse
No announcement yet.

H701 över AI-Net med eller utan RUX?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• H701 över AI-Net med eller utan RUX?

En kort liten fråga.

Om jag skulle köra en H701 mot min iXA-W407 över Ai-Net men utan rux.
    Vilka inställningsmöjligheter skulle jag kunna göra och vilka går jag miste om?

Om jag kompletterar den med en rux för att kunna konfa upp allt initialt, måste jag fortsätta använda ruxen för kontroll eller kan jag låta bli att använda den alt koppla ifrån den och styra de vanligaste funktionerna från HUn i alla fall? Jag kommer inte riktigt att ha plats för ruxen framme.

För att växla mellan ljudet från HUn via AI-Net och de optiska ingångarna på H701 (ska eventuellt att köra två stycken växlare) kommer jag att kunna göra det via W407:an eller kräver detta en rux?

Re: H701 över AI-Net med eller utan RUX?

Allt, du måste ha "processorcontrol" i en HU för att kunna styra en H701.

RUX:n kan du justera med, sedan kopplar du ur den bara.
    Eller så gömmer du den skapligt lätt åtkomligt, kör endast RCA(ingen Ai-Net) mellan 407 och H701 och använder den som ingångsväljare(407/vxlare/vxlare) och volym m.m

RUX! Se ovan.

Pierre
    Last edited by Horsyhorse; March 14, 2011, 12:03.
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Tveksam till att du kan ha två växlare utan att köra ruxen.
      /tycker Erik.

Comment

Tack för hjälpen.

Lyckades hitta lite uppgifter från Canada om att två växklare inte går att köra direkt in i H701:an.
        Enda sättet är via en adapter som KCA-410C eller den gamla KCA-400C, och då kan man växla via HUn men får dock bara ut ljudet via AI-Net-anslutningen för den till adaptern anslutna växlaren.
        http://www.canadiancaraudio.com/onli...-question.html

Försöker tolka manualen till den.
        Vad jag förstår så måste jag använda ruxen för volymkontroll om jag väljer att köra analogt in via rca från HUn.
        Väljer jag att köra via ai-net från HUn så kan jag kontrollera alla vanliga saker som volym, sub, balans och fader. Men inte bas och diskant. Stämmer det?

Så ai-net är ju att föredra i det läget. Bas och diskant kan man ju acceptera att inte okynnes pilla på. Den ska ju sitta rätt från början.

Comment

Working...
        X