Announcement
Collapse
No announcement yet.
Billjud i Volvo 850
Collapse
X
-
Re: Billjud i Volvo 850
Testa smältlim.Originally posted by rolle83 View Postnopp bara 2 nakna diskanter
Octan
Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
Fegens Vandrarhem
Bilstereoblog
Team Ljudbyggaren
Comment
-
http://www.mds.se/?artnr=50079S till bakdörrarna
Sen framdörrarna om du behöver, så är det samma adapter som till 740. Brukar kosta 150-199kr Finns på mds oxå.Octan
Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
Fegens Vandrarhem
Bilstereoblog
Team Ljudbyggaren
Comment
-
men passar adaptrarna i en volvo 740 till min 850 -97? mvh RolleOriginally posted by connsann View Post740 adaptrar finns billigt på CD-r på backaplan annars.
Du kan ju sätta upp diskanterna i tjocka buntband med smältlim också då försvinner vibbar även om en diskant knappt gör vibbar men ändå.
Comment
-
Då va adaptrarna fram och bak beställda ifrån brc.se Det blev även en fjärr till stereon och en 2F Soundstorm kondensator som dom sålde ut för halva priset. Vågar inte chansa med min buckliga kondensator
Grejerna beräknas komma 3Augusti p.g.a. att de va slut på lagret så nu hinner jag dra kablar i lugn o ro :P
Comment
-
Det är nog bara att plocka ur basen ur lådan så tror jag det står vid terminalerna vilken impedans spolarna har.sigpic Projekt 20XX Alpine - PG - Morel
Comment
-
Här kommer lite bilder på hur det har gått än sålänge! Ursäkta för dom stora bilderna, missa inte texten som står ovanpå varje bild
Tack!
Var ska jag jorda? Nästan alla säger att jag ska jorda under bulten som håller bältet. Först kommer det en plastbricka med ett hål i. Sen kommer sjävla bälteshållaren och ovanpå den kommer 2 kraftiga brickor och till sist bulten... Hur ska jag lösa detta på bästa sett? Behöver jag ta en mejsel och skrapa rent innan? Går det att trycka in kabelskon under plastbrickan eller hur ska jag göra? Någon som vet någon annan bra jordpunkt i närheten?
Fulingen för att få kabeln ifrån dörren och in i bilen (hoppas de håller tätt)

Köpte ju adaptrar för bakdörrarna ifrån BRC.se men när jag monterade dom så fanns de inga hål så jag kunde dra fast högtalarna i adaptern. Det fanns hål i adaptern men det machade inte in med plasten bakom adapter... Någon som har något bra lösning? Ska jag borra? Tvinga in en skruv som i sin tur gör ett hål? Alla tips på denna idiotgrej är välkomna
Sen vet någon va spaken för Auto turnon ska stå på om jag kör med remotkabel mellan steg och stereo?
tack på förhand!Last edited by rolle83; August 5, 2009, 02:06.
Comment
-
Såhär ser de ut just nu men är inte klar ännu... Har inte ens testat om grejerna funkar ännu :P Tänkte höra med er om någon har någon erfarenhet hur jag ska placera basen för att de ska låta bäst? Ja vet att ja kan prova mig fram men om någon redan har testat skulle de underlätta
Basen är portad nertill på höger sida. Ska jag vrida basen så att porten flåsar in i skidluckan?
Comment
-
dra om kabeln till dörrarna och dra dom i kontakt stycket istället risken är stor att du skadar kabeln när den går så...Originally posted by rolle83 View PostFulingen för att få kabeln ifrån dörren och in i bilen (hoppas de håller tätt)

och det går har gjort det på båda mina bilar..
det fins två lediga hål högst upp som man kan borra upp så man får i högtalar kabeln eller så köper man orginal stift och pressar på kabeln på..
Comment

Så imorgon är det bara inkopplingen kvar i stort sett om vädret tillåter!
Comment