Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygga vägg i cheva van. va gäller på besiktningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bygga vägg i cheva van. va gäller på besiktningen

tjena, ja funderar på o köpa mig en cheva van o bygga vägg i. efter som dom flesta vanar är LB reggade så borde de väl gå o smälla upp en vägg där gallret ska sitta efter som regeln med att man måste ha galler på bes är bortagen.

Eller blir de ett jävla gnäll på besiktningen om man har slängt upp en vägg och satt fast den riktigt ordentligt??

Anledningen till att ja vill ha en van är att ja är så trött på alla vanliga bilar där man måste va rymdforskare för att få plats med allt steg, batterier, basar osv osv. så en cheva van borde ju va ypperligt att bygga i.

Någon som gjort detta förut o vet va som gäller eller som testat och bygga i en van seriöst o fått de o spela hyffsat högt?
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Re: Bygga vägg i cheva van. va gäller på besiktningen

Tja! Är inga konstigheter. Dock så är väl en Astro att föredra då den är enklare att spela högt i pga mindre kupé.

Mvh Mattias Hedin
    DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

Comment

Jag har ju en vägg i Expressen och när jag bes bilen sist så hade jag klätt den så att det såg ut som en hel vägg (jag klädde över porten). De sa inget, mer än att han grymtade lite över att han inte kuns skjuta tillbaka stolen (han var ganska mycket längre än mig & jag sitter trångt ).

Är det inget krav på lastförskjutningsskydd längre? I så fall borde det inte vara något problem alls så länge lådan/väggen sitter fast.

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
        Jag har ju en vägg i Expressen och när jag bes bilen sist så hade jag klätt den så att det såg ut som en hel vägg (jag klädde över porten). De sa inget, mer än att han grymtade lite över att han inte kuns skjuta tillbaka stolen (han var ganska mycket längre än mig & jag sitter trångt ).

Är det inget krav på lastförskjutningsskydd längre? I så fall borde det inte vara något problem alls så länge lådan/väggen sitter fast.
        Haha, kan tänka mig hur det såg ut
        TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
        SM 1a i SuperStreet NW 2012.
        SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
        SM 1a i Extreme 2013.
        SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
        SM 1a i Extreme 2014.
        SM 1a i BassRace 149,9 2015.
        SM 1a i Extreme 2015.
        EM 2a i BassRace 149,9 2015.
        EM 3a i Extreme 3+ 2015.

Comment

Originally posted by Hedde View Post
          Tja! Är inga konstigheter. Dock så är väl en Astro att föredra då den är enklare att spela högt i pga mindre kupé.

Mvh Mattias Hedin
          Ja en Astro hade inte vatt fel o byggt i, perkan skaffar du e sån så köp inte en med den nyare intrumentbrädan bara, kallas väl för "bubble dash" ta den gamla kantiga saken :-)
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

tack för svaren. nja jag vill helst ha en van. för att då får ja plats med dom grejerna ja tänkte köpa nu och även plats o kunna sova i bilen om man drar iväg på någon lång tur.

men nu letar ja bil för glatta livet så vi får se när de ramlar in en bil. då går de nog iväg en beställning på en hög med basar och något gött steg
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Gött! Min är inte lastbilsreg Besiktigade innan........
              SM 2a, Street 2K 2015.
              SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
              SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
              SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Annars är det mycket enkelt bara att regga den 1+1 så är allt klart kan om man har otur om man bes före och sen tar ur säte och bygger en vägg typ i en bil som är reggad med fler
                om man åker in i en kontrol av trafik gruppen så måste man kunna ta fram alla bälten och visa dom så dom funkar ... då blir det körförbud och böter ..

En som har den obotliga skadan BASSKADAN

Comment

Originally posted by R4-Junior View Post
                  Annars är det mycket enkelt bara att regga den 1+1 så är allt klart kan om man har otur om man bes före och sen tar ur säte och bygger en vägg typ i en bil som är reggad med fler
                  om man åker in i en kontrol av trafik gruppen så måste man kunna ta fram alla bälten och visa dom så dom funkar ... då blir det körförbud och böter ..
                  Men en skåpbil typ en cheva van är väl bara reggad för två pers ändå?

Omregistrering till 2pers gjorde jag på bubblan, kostade 1200kr totalt inkl vägning av bilen, nya reg uppgifter samt nybesiktning.
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                    Men en skåpbil typ en cheva van är väl bara reggad för två pers ändå?

Omregistrering till 2pers gjorde jag på bubblan, kostade 1200kr totalt inkl vägning av bilen, nya reg uppgifter samt nybesiktning.
                    inte alltid bara för 2 pers nej hade en astro förut den va reggad för 7 pers
                    finns både och inom full sice van med vet om i alla fall 3 som är reg för fler en 2

så det smidigaste är att om inte den redan är reg för 2 så regga den för 2 gäller även vanlig bil kan bli knasigt annars vet en som åkte dit på det förra sommaren det va en golf 3 han fick körförbud samt ny bes och 2500 kr i böter ..

Comment

Det låter läskigt. Det är bara hoppas jag inte möter på någon annars är det bara betala, bygga om och se glad ut!
                      SM 2a, Street 2K 2015.
                      SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                      SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                      SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

men dom cheva bussarna ja kollat på så är de ju 3 stolar framför lastgallret. alltså totalt 4 personer som får åka med plus chaffis. o då står de ju att dom är reggade med dispans för 3 personer i lastutrymmet?? fan hänger inte med nu. hehehe

de där med att gallret inte behöver sitta i vet ja för att en kompis va in o besikta sin van o då sa dom att man inte behövde ha galler längre. för han hade inte sitt galler i o undra varför han inte fick en 2 på de. ja ja de får bli som de blir.

tack för alla info.

Comment

Originally posted by perkan View Post
                          men dom cheva bussarna ja kollat på så är de ju 3 stolar framför lastgallret. alltså totalt 4 personer som får åka med plus chaffis. o då står de ju att dom är reggade med dispans för 3 personer i lastutrymmet?? fan hänger inte med nu. hehehe

de där med att gallret inte behöver sitta i vet ja för att en kompis va in o besikta sin van o då sa dom att man inte behövde ha galler längre. för han hade inte sitt galler i o undra varför han inte fick en 2 på de. ja ja de får bli som de blir.

tack för alla info.

hej jo i en fullsice så är oftas gallert bakom sidodörren i det fallet så brukar det va 4 st kaptensstolar då är det reg för 4 st
                          sen det med dispans för 3 st i lastutrymmet är bara som det säger att det får va en soffa bakom gallert om man velat

...

Comment

Är eu reglerna som säger att du inte behöver ha lastgaller eller lastöglor i nuförtiden=) så någe bra har eu gort för oss bilanvändare

Comment

Originally posted by Team_Sundown View Post
                              Är eu reglerna som säger att du inte behöver ha lastgaller eller lastöglor i nuförtiden=) så någe bra har eu gort för oss bilanvändare
                              se där ja så va de. då ska man bara få hem bilen o börja med vägg

Comment

Working...
                              X