Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låda till DD2510

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Låda till DD2510

Tjipptjipp.
    Skulle behöva lite förslag på lådor till min nyinhandlade, portat ska de nog vara.
    Har en låda som ska prövas här i dagarna, men misstänker att den är lite liten, skall pröva denna iaf då jag har den i garaget.
    MEN om de inte funkar, så vill ja ha lite tips.

// Saelen

Re: Låda till DD2510

10" (0510-9910) : 38 liter totalvolym. 80cm2 port 33cm lång. Fb 42-44hz / F-3 37-39hz.

Detta är Heddes tips för DDbasar
    Saxar från
    http://forum.soundpressure.com/showthread.php?t=7294

Comment

Varit inne på nå sånt enligt de ja läst.. Vet inte alls va lådan ja har liggandes är på, tror inte den överstiger 30 liter dessvärre.. Ska la prova den lite snabbt iaf, så man får se va som händer i liten låda ^^ Låter de bajs så blir de la till o plocka fram kofoten och bygga ut den en 10 liter till..

Edit: DDs färdiga 10" slotport lådor är la på en 28-30L? Har en polare som har en sån (Haft en 0510 i den tidigare har ja för mig) och funderar nu på en 2510, han undrar om de funkar alls eller bara blir pannkaka av allt? ^^ Hjälper iofs mig också då ja tror min gammlåda ja har är för liten..
      Last edited by Saelen; February 20, 2011, 20:50.

Comment

Originally posted by Saelen View Post
        Varit inne på nå sånt enligt de ja läst.. Vet inte alls va lådan ja har liggandes är på, tror inte den överstiger 30 liter dessvärre.. Ska la prova den lite snabbt iaf, så man får se va som händer i liten låda ^^ Låter de bajs så blir de la till o plocka fram kofoten och bygga ut den en 10 liter till..

Edit: DDs färdiga 10" slotport lådor är la på en 28-30L? Har en polare som har en sån (Haft en 0510 i den tidigare har ja för mig) och funderar nu på en 2510, han undrar om de funkar alls eller bara blir pannkaka av allt? ^^ Hjälper iofs mig också då ja tror min gammlåda ja har är för liten..
        Har en 9510 i en av deras färdiga lådor, (LE310), och jag skulle byggt en egen ist.
        Funkar MKT bättre i större låda enligt mig iaf..min är på 40L minus element och det är rätt stor skillnad kan man säga..
        Kör på heddes förslag.
        Funkar kanon
        Audi A4 B5 -98
        Pioneer P90 + DEQP90
        Sinfoni amplitude 50.4x
        Sinfoni shadow 100.2
        Sinfoni S165W x4
        Sinfoni S100M
        Sinfoni S25T

Vw up -12
        På gång..
        New car, hi end old school..

Comment

Gör med fördel porten 40cm lång med samma mått i övrigt. Bättre effekttålighet i djupbasen.

Mvh Mattias Hedin
          DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

Comment

Working...
          X