Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge i en 9-5 Vector 2008

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ljudbygge i en 9-5 Vector 2008

Hejsan!

Jag har nyligen köpt en Saab, specifikt en 9-5 Vector från 2008. Den är utrustad med det mesta, inklusive ett Harman Kardon-system som skulle vara toppen, men jag tycker faktiskt att ljudet är sämre än i en vanlig Volvo V70 från samma år utan något ljudpaket. Jag har byggt en hel del ljud i bilar, allt från Volvos till Passat, men har hållit mig borta från Saab eftersom vänner har sagt att det är komplicerat och att man måste byta ut eller koppla förbi en massa komponenter. Jag vet inte om det är sant eller bara rykten. Efter att ha sökt runt har jag inte hittat några tydliga svar, bara information om Saab 9-3 upp till 2006.

Det planerade ljudsystemet är att köra dubbla SA-275 15-tum, ett Excursion HXA 5K-slutsteg, och SPL84-plankan som är 4x8 samt ett 80.2-slutsteg.

Vad behöver man egentligen göra för att få ett nytt ljudsystem att fungera i en Saab 9-5 från 2008? Är det samma process som i andra bilar, eller finns det specifika steg för just denna modell?

Tack på förhand!
    Last edited by JordanB12; May 20, 2024, 16:55.

Kolla runt i forumet efter andra Saab trådar, jag byggde en 9-3 -11 kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men Saab har cambus system och jag har för mig att vi byggde ett system ”bredvid” ordinarie system

Comment

Working...
    X