Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baslåda funkar ej!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baslåda funkar ej!

    Hej!

    I min bil har jag dubbla tolvor och en raggarplanka med ett slutsteg till varje men har haft grejerna urkopplad och urplockad ur bilen ett par dagar pga att bilen varit inne på verkstad. Men idag när jag skulle koppla in allt igen så funkar inte basen men raggarplanka funkar som den ska. Har dubbelt och trippel kollat att alla kablar sitter rätt och ordentligt vilket de gör. Båda stegen lyser så de får ström, ingen säkring som har gått, inga skador på kablar vad jag kan se. Antar att det måste vara nått lurt med steget till basen, eller vad tror ni?

    Tacksam för tips!

  • #2
    Har du kollat så att inte sub-utgången på huvudenheten har blivit deaktiverad?
    (eller utgången på delningsfiltret om du använder det istället)

    Om båda stegen sitter i bak på bilen, testa att flytta RCA-kontakten från Raggarplank-steget till sub-steget för att de om du får något ljud då. Som ett sätt att eliminera steget/högtalarna som felkälla.

    Det blir lättare för oss att ge tips om du kan beskriva din stereo, märke på HU, ev delningsfilter/DSP och kopplingar.
    "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

    "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

    Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

    Comment


    • #3
      Har inget superkoll på billjud, fick hjälp med både inköp och montering men ska göra mitt bästa. ????

      Har en v70 med high performance ljudet så det sitter ett slutsteg från fabrik under passagerarstolen som går till högtalarna i dörrarna. På det steget har vi satt in en hög/lågnivåomvandlare och sen dragit kablar därifrån under mattan till slutsteg i bakluckan.

      Får testa det med RCA-kontakten och se om det hjälper

      Comment

      Working...
      X