Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: DD

Personligen så skulle jag ha ställt lådan mot ryggstödet och spelat bakåt.
    Om du absolut vill ha den i baljan så kan du ju alltid "höja" golvet. På så sett blir lådan djupare och du hittar några liter till..
    Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
    --------------------------------------------------------------------------------
    Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
    PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Hur ser det ut om du lyfter bort plasten, om det nu ens går?
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Hallo J .......!

Är ditt nya ok eller vill du till baka

Jag provade i sommras att lätta på plastbaljan men den är en del av karossen
        (skruvad,limmad mm) så det är inte värt besväret för det ger nog inget extra!

// Peder

Comment

Bas träsket!!!!!

Tanken började på en LE-308,sedan ähh man kanske ska köpa en 508 men
          en 1508 vore ju bäst när man ändå är på G!

Det blev ingen dd1508 utan det blev en Audioque 10" SDC2.5 med dubbla
          4 ohm´s spolar!

Har jag gjort bort mig?

Blev rekomenderad en lådvolym på 45 liter + port där arean är lådans volym x 3,41 dvs153 cm2 ,längd på port 38cm avstämning 38hz!
          Någon här på forumet som har erfarenhet av SDC basen?
          Hur låter den,blir jag besviken?

Mvh Peder

Comment

AQ är för dem som anser att DD är för dyrt.
            Själv anser jag inte att DD508 är särskilt dyr.

Personligen hade jag köpt en DD före en AQ, då dem spelar mycket mer välljud.
            Men smaken är som baken, och bara du är nöjd
            --------------------------------------------------------------------------------
            Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,

Comment

Uppfattningen jag fått av mina SDCar jämfört med diverse DD basar som polare haft är att dom gillar djupbas lite mer än DD, men är dock inte fullt lika rappa :P

Men vad gör det när man ser till prislappen
              Effekt tål dom så det räcker å blir över för vanligt lyssnande också :P

Comment

En liten annan tanke jag kom på angående DD, har beggat priset ökat med åren? Minns att jag köpte både min DD 9510 (med nya korgen) och min 9512f samt en 9915 för mellan 3000-4000kr. Idag ser man inte många till det priset tycker jag?

Comment

Kul med andra som har AQ!

Då återstår frågan!

Det står mellan att bygga en vanlig traditionell låda som är placerad mot ryggstödet
                  med bas o port mot bakluckan eller höja golvet o plasta en låda med element o port
                  infällda i golvet!

Vilken låda rekomenderar ni?

Comment

Bygg den mot ryggstödet och spela bakåt.
                    För det var väl en kombi du hade?

Comment

Hej Xciso!

Jo det stämmer att det är till en kombi BMW e91 325-07
                      Så en låda mot ryggstödet låter bättre än golvmonterad!
                      Det är ju klart lättare att bygga en sådan låda men tar mer golvyta/plats
                      i ett litet bagage utrymme,fins det hjärterum så fins det ........;-)

Comment

Jag tycker att lådan in mot ryggstödet spelandes bakåt spelar bäst i kombi. Sen att det är enklare att bygga en sån låda är ju bara ett +
                        Baljan kan du ha till att försänka steg och batteri..

Comment

Man behöver knappast höja golvet i en sån bil för att få plats med bas där om man väljer rätt....
                          Kör själv en hertz hx 12" under originalgolvet i min e91 och då har jag även 2 slutsteg där under....
                          Men det är inte byggt för att spela högt...
                          Då får man bygga ovanför....

Sen angående batteri så ska du få plats med ett ganska mycke större batteri på originalplatsen....
                          Det är samma balja i alla e91or och 335d har ett riktigt stöddigt batteri original.
                          Det du kan behöva göra är att programera om datorn för det nya batteriet..
                          Men det är snabbt gjort på BMW.
                          Jag kör själv med större batteri och inga problem där...
                          Last edited by BMTech; February 16, 2011, 22:59.

Comment

Då blir det en låda mot ryggstödet så man kan kanske få max bang for the buck ;-)
                            Nej skämt åsido så blir port/lådvolymen fel för kupén är det enklare att bygga nytt!

BMTech vad har du valt för batteri?
                            Vet du hur hög laddspänning de programerade på bmw?
                            Jag har funderat på hur man lättast löser ström behovet utan att kasta in fler batterier
                            o din lösning har jag också varit inne på,därimot vet jag ej vilket batteri som passar både
                            start samt förbrukarbehovet,det finns en hel del olika batterier på marknaden som gör reklam för att vara bäst men teori o verklighet går sällan hand ihand!

Comment

Jag har min DD 1508 i just en sån låda som LE-308 sitter i, Spelar på duktigt bra måste jag säga, även fast det sitter i en sedan bil med helt tätt runt ryggstöd och hatthylla hade en golf III tidigare och i den spelade det ruskigt högt, tom. framrutan och taket skakade Jag ger ju iofs basen ca. 800Wrms med mitt Audison steg, fast har inte gainen på fullt
                              Last edited by Benz_89; February 22, 2011, 18:11.

Comment

Originally posted by Benz_89 View Post
                                Jag ger ju iofs basen ca. 800Wrms med mitt Audison steg, fast har inte gainen på fullt
                                Jag matade en 508 med ett M4.. så 800w på en 1508 är och skicka den på semester..
                                Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Working...
                                X