Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD M3 probem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DD M3 probem

Hej alla, Framför allt ni som kan DD

Har ett problem med mitt älskade M3 "runda modellen"

Efter att ha spelats i ca 50min oavsett volym så stänger steget ner i protekt.

Har spelat MASSA volym eller ja så högt mina öron klarar och vips slår det av efter 50 min

Har smyg spelat volym 10ca ( Av 62 ) och efter 50 min... ja då... poff ingen bas.

Har värkligen funderat och laboretat. Inte ström brist, Mätte vis avstänings stund 14,01V på anslutnings plintarna. 70mm3 kabel, skyldermarks pol sko.

Inget av de andra stegen har minsta problem som står monterade under M3an DLS A1 och A3.

Det som komfunderar mig är den presisa tiden, ska sätta på en klocka nästa gång jag ska ut ch spela, så jag vet exagt om den varierar något.

Det är knapt varmt, när det är kallt ute och steget ligger där luften inte värmer direkt. Så steget är nästan kallt, och det stänger av,
    Presis samma fel hela hösten, efter ca 50min stänger det av, då var steget ite varmare beroende på ute temperaturen men fortfarande under 40grader.
    ingen pungt runt om blir varmare en någon annan,

Någon som har någon ide ?

Någon som varit med om det ?

Någon ???

Tacksam för svar.

Shidapu
    Change is the only constant.

https://www.facebook.com/groups/massql/

Re: DD M3 probem

Trodde inte DD m3 skulle krångla! Ska ju vara oerhört driftsäkert! Har ett själv!

Inget av de andra stegen du har då som värmer upp m3an extra? Är nog bättre någon mer kunnig lägger svaret på frågan dock!
    http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

Comment

Näää M3 steget blir inte ens jummet nu innan det slår av,

Originally posted by Maximilian View Post
      Trodde inte DD m3 skulle krångla! Ska ju vara oerhört driftsäkert! Har ett själv!

Inget av de andra stegen du har då som värmer upp m3an extra? Är nog bättre någon mer kunnig lägger svaret på frågan dock!

Comment

kan de vara så att de e en lödning i steget som inte e tillräklig?

Comment

Borde inte den slå till och av lite då och då och inte vara tids beroende då ?

Det har inget att göra med virrationer eller rörelser, inget annat en tid,
          och varfrö slår steget i gång när startar om det igen då ?

tror inte det är en lödning, men ska inte utesluta det...

och efter omstarten så går det bara några minuter innan det slår av igen... =(

Originally posted by Team_Sundown View Post
          kan de vara så att de e en lödning i steget som inte e tillräklig?

Comment

tror de kan vara de en lödning då. för när grejorna blir en viss temp blir de glappkontakt, och sen när du startar om steget så går de en litenstund tills de blir rätt temp igen för att de ska glappa igen.

men de finns ju el snillen här som säkert vet bätre en mig=)

Comment

Har du alla stegen på en och samma remote?
              Inget relä imellan steg och stereo?

Grymt långsökt med tanke på att det verkar så pass tidsbestämmt som du säger iofs men, jag körde 3st steg på remoten i min bil förut och rätt vad det var så slog ena steget ifrån, alltid bara det ena.
              Felsökte som en tok och bytte tom ut steget som slog ifrån mot ett likadant, samma visa igen ända tills jag satte ett relä på remoten så stegen fick full styrka genom det.
              Sedan dess har det funkat i min bil..

Men, som sagt så verkar det kanske inte så troligt i detta fall.

Comment

ja de där har ja råkat ut för jag me, då var de min remote som hade ballat ur o gav cp svag signal.

Comment

Ahh, skulle kunna vara, Om DLS stegen behöver svagare signal att hålla i gång...

Ska genast undersöka och styra upp ett remote relä =)

Men vid närmare eftertanke.. så lyser protekt lampan när det slår av,
                  Så det är inte att det slår av utan det är någon krets som inte gillar att vara på slagen...

Så synd hadde kunnat vara.

Originally posted by Team_Sundown View Post
                  ja de där har ja råkat ut för jag me, då var de min remote som hade ballat ur o gav cp svag signal.
                  Last edited by Shidapu; January 19, 2011, 21:20.

Comment

Mät ändå spänningen på stegets remoteanslutning för säkerhets skull, skadar ju inte.

Comment

Tänkte göra det i morgon, när jag åker till jobbet, och när jag kommer fram den borde vara presis samma, om den dippat minsta lilla så kan det ju vara så...

Hoppas, vore ju SÅ smidigt

Originally posted by Optima View Post
                      Mät ändå spänningen på stegets remoteanslutning för säkerhets skull, skadar ju inte.

Comment

Låter som nätdelen är dålig, kan vara styrningen till den så det är mer tidsberoende och spelar ingen roll hur du belastar det, hade liknande problem med ett steg jag hade! Då var det kortis i en drossel i nätdelen.
                        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Det värkar som en trolig förklaring, är det något som går att mäta sig till ?

eller är det bara lämna i från steget till expärtena ?

Menar Elfa har ju en brett sortiment =)

Originally posted by AndrAAx View Post
                          Låter som nätdelen är dålig, kan vara styrningen till den så det är mer tidsberoende och spelar ingen roll hur du belastar det, hade liknande problem med ett steg jag hade! Då var det kortis i en drossel i nätdelen.

Comment

Är det kortis, så måste du lös med dem för att mäta! Ut med kortet! Styrningen till nätdelen, bara att lämna iväg!
                            Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                            www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                            www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Ahh.... oki ok =)

Det kommer nog få bli så, kanske inte så här på engång.
                              men defenetift innan som snar framtid =) så man kan njuta av musiken när man är på längre resor en till och från jobbet

Originally posted by AndrAAx View Post
                              Är det kortis, så måste du lös med dem för att mäta! Ut med kortet! Styrningen till nätdelen, bara att lämna iväg!

Comment

Working...
                              X