Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer PRS-A500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer PRS-A500

Hallå, jag tänkte fråga om någon vet någonting om slutsteget i toppicen?

Jag har två st. och funderar på om dessa är bättre att köra med än mitt sunkiga GAS alpha X4 (tror att det heter så) som jag använder för tillfället.

Det jag ska driva är två st Infinity Reference 1050

Re: Pioneer PRS-A500

Skojar du med mig?! Prs-stegen är snuskigt bra. Kan inte jämföras med GAS på något sätt...
    Pioneer - U-dimension - Amega - ScanSpeak - Audison

Comment

Hehe, jag har ingen aning, jag fick dessa steg som delbetalning för ett jobb jag gjorde för något halvår sedan, sen dess har de bara legat och sammlat dam på hyllan då jag inte haft något behov av dem, men nu när jag fått igång byggsuget igen så upptäckte jag att jag ju hade flera steg att välja på =)

Men då är det väl inte så mycket att prata om, bara att koppla in och prova!

Dock vore det roligt att få veta mera om steget, det står att det ger ut 2X100W i 4 ohm, men i dessa dagar när alla kör med glädjesiffror så vet man ju inte vad man ska tro på!

Comment

Originally posted by towj View Post
        Hehe, jag har ingen aning, jag fick dessa steg som delbetalning för ett jobb jag gjorde för något halvår sedan, sen dess har de bara legat och sammlat dam på hyllan då jag inte haft något behov av dem, men nu när jag fått igång byggsuget igen så upptäckte jag att jag ju hade flera steg att välja på =)

Men då är det väl inte så mycket att prata om, bara att koppla in och prova!

Dock vore det roligt att få veta mera om steget, det står att det ger ut 2X100W i 4 ohm, men i dessa dagar när alla kör med glädjesiffror så vet man ju inte vad man ska tro på!
        O fan! Schysst betalning

Här har du lite mer info:
        http://www.pioneer.eu/se/products/ar...500/index.html

Att det skulle vara glädjesiffror behöver du nog inte oroa dig för. Det är ärliga watt.

Köper gärna ett av dig förresten

Comment

Originally posted by El Hefe View Post
          O fan! Schysst betalning

Här har du lite mer info:
          http://www.pioneer.eu/se/products/ar...500/index.html

Att det skulle vara glädjesiffror behöver du nog inte oroa dig för. Det är ärliga watt.

Köper gärna ett av dig förresten
          Distortion 0.003 va väl inget o skämmas för de du. haha. förstår att du vill köpa ett sånt steg. o pioneer prs serien är väl deras top of the line serie om ja inte är helt ute o åker 3hjuling nu
          Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Vad kan ett dylikt steg betinga i värde?
            Vad kostade de nya och när var de nya?

Jag är väl igentligen inte så sugen på att sälja dem, i första hand så ska jag prova själv hur det lirar i min bil, skulle det vara så att jag bara har behov av ett av dem så kan ju eventuell försäljning bli aktuell.

Comment

Originally posted by towj View Post
              Vad kan ett dylikt steg betinga i värde?
              Vad kostade de nya och när var de nya?

Jag är väl igentligen inte så sugen på att sälja dem, i första hand så ska jag prova själv hur det lirar i min bil, skulle det vara så att jag bara har behov av ett av dem så kan ju eventuell försäljning bli aktuell.
              Vad de är värda idag är ju upp till marknaden att avgöra
              De görs inte längre men de låg väl på runt 6-7 tusen/st.

Comment

Jag har nyligen köpt mig ett PRS-A900, och det lirar riktigt snyggt! SÅ jag antar att 500orna också borde låta bra =)
                SM 2a, Street 2K 2015.
                SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Working...
                X