Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine PXA-H800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Alpine PXA-H800

En kvalificerad gissning utifrån priserna i ett annat land är att IVA-D800R hamnar i samma område som vad en INE-S900R går för idag dvs omkring 12000,- medan H800:an för några hundringar över 7000,- även om jag hoppas de vågar sätta riktpriset till 6995,-
    RUXen borde landa på 2495,- med lite tur, men annars blir det nog precis under 3000,-

Comment

Dom satta priserna är:
      IVA-D800R 11995:-
      PXA-H800 7995:-
      RUX-C800 2495:-

Pierre
      SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Du ser, Tack.
        Visste inte de svenska priserna var klara.
        Det är bara H800:an som blir dyrare än vad den är på andra ställen men inte så farligt i alla fall.

Originally posted by Horsyhorse View Post
        Dom satta priserna är:
        IVA-D800R 11995:-
        PXA-H800 7995:-
        RUX-C800 2495:-

Pierre

Comment

Tror denna kommer bli en succe i tävlingssammanhang
          sigpic

Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

Comment

Rätt vettig prissättning.

Comment

Originally posted by mr_c View Post
              fan va coolt ska kollas!

Vad kommer IVA-D800R kosta listpris?

Är den SÅ mycket bättre än vanliga IVA maskinerna? Tänkte kopparversionen lär väl tyvärr inte komma i dubbel-DIN utförande så...
              Pierre har ju skrivit ut priserna så det känns ju ganska onödigt att göra det igen

RUX-enheten är 1DIN, så en komplett anläggning tar ju upp båda platserna.

D800R kommer att hålla extremt hög klass, och jag lovar dig att du inte blir besviken!

För er som är nyfikna finns det en hel del matnyttig information att läsa i katalogen sid21-23
              Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Originally posted by 12 Volt Sverige View Post
                Pierre har ju skrivit ut priserna så det känns ju ganska onödigt att göra det igen

RUX-enheten är 1DIN, så en komplett anläggning tar ju upp båda platserna.

D800R kommer att hålla extremt hög klass, och jag lovar dig att du inte blir besviken!

För er som är nyfikna finns det en hel del matnyttig information att läsa i katalogen sid21-23
                Jo de ser ja med, men de gjordes ju 2 inlägg efter att jag frågat om priserna också? :P

Comment

Nu kollade jag in H800 på mässan och trodde kontrollen var enkeldin men var betydligt mindre vilket är enormt trevligt.
                  Det lilla jag såg av boxen så den även riktigt bra faktiskt

Försökte få kolla in boxen mera men han på mässan var mest otrevlig tyvärr.
                  Hoppas någon annan får in den så man kan åka och kolla på den.
                  sigpic

Ägare av DekorTeknik
                  Gå in och gilla!

Comment

Den amerikanska releasen är senarelagd till i augusti. Hur ser den svenska ut? Kommer den hit i samma vända som den släpps i USA eller finns risken att vi får vänta lite ytterligare?

Comment

Originally posted by Antonic View Post
                      Nu kollade jag in H800 på mässan och trodde kontrollen var enkeldin men var betydligt mindre vilket är enormt trevligt.
                      Det lilla jag såg av boxen så den även riktigt bra faktiskt

Försökte få kolla in boxen mera men han på mässan var mest otrevlig tyvärr.
                      Hoppas någon annan får in den så man kan åka och kolla på den.
                      Låter trist......själv skall jag vara elak och hugga Skogis kring allt som står i deras monter
                      Då VET jag att det inte är ngn otrevlig person jag råkar ut för
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Pillade lite på RUXen men det var inte mycket man kunde göra med den nu, tyvärr. Kom en kille och skulle hjälpa mig men han fick inte fram nåt vettigt på den heller, sa att det var en "prototyp". Men RUXen såg väldigt smidig ut! Blev dock mest sugen på en D800R (eller vad den nu hette) tillsammans med H800 boxen, lite smådyrt bara.
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Ber om ursäkt för att jag sprider felaktig information om RUX:en, de faktiska måtten är 161 x 40 x 28mm, inte DIN.

Antonic: Jag tror bara du högg någon av grabbarna vid fel tidpunkt, vissa dagar är det svårt att smita iväg och äta, slå ihop stress, press, hög ljudnivå, månader av förberedelser, ständig uppsikt så inget blir stulet/nedspytt(!) i montrarna osv och det är ett under att personalen ens orkar står upp

ChriZtoffer: RUX:en samt processorn var prototyper.

Comment

Bare spør..

Vil f.eks den Alpine F#1 spiller/dsp DVI-9990 & PXI-H900 forsatt være 1.place når det gjelder LYD-kvalitet eller vil denne nye 2011 modell IVA-D800R & PXA-H800 gå forbi F#1 pga dages utvikling... ?

PS! Er det evt mulig koble f.eks navi enheten Alpine NVE-N099P til D800R?
                            MB W212 Harman kardon Logic 7
                            BMW E39 Pioneer media, Helix A4, Tru Billet B2110, Rebec coax 6.5" dash

Comment

Originally posted by soundboy View Post
                              Bare spør..

Vil f.eks den Alpine F#1 spiller/dsp DVI-9990 & PXI-H900 forsatt være 1.place når det gjelder LYD-kvalitet eller vil denne nye 2011 modell IVA-D800R & PXA-H800 gå forbi F#1 pga dages utvikling... ?

PS! Er det evt mulig koble f.eks navi enheten Alpine NVE-N099P til D800R?
                              F#1 kommer aldrig att kunna ersättas (tyvärr) D800 med tillbehör är dock en värdig lillebror som alla har råd med!

Jepp, du kommer att kunna köra din 099 med D800!

Comment

På fredag kommer den första sändningen med processorer och styrenheter hit till Sverige. Dock kommer de första enheterna skickas direkt till en viss butik i Trollhättan då en viss Patrik bokat upp dessa sedan en tid tillbaka!

Ni kan dock kontakta valfri annan auktoriserad Alpine-återförsäljare (i tex Helsingborg, eller så använder ni vår hemsida för närmaste ÅF) om ni vill vara säkra på att få era processorer med nästa sändning!

Comment

Working...
                                X