Announcement

Collapse
No announcement yet.

Försäkringar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Försäkringar

Tja ska börja bygga lite i ljud i min golf men är lite fundersam över vilket försäkringsbolag man ska ha.
    Har köpt allt ljud beg via forumet och blocket och har knappt några butiks kvitton på prylarna finns det nått bolag som inte kräver det?
    Sen så kommer list priset hamna runt 40-50000:- täcker vanlig inbrott/stöld upp till det beloppet eller finns det nått bolag som försäkrar högre än vissa andra??

Re: Försäkringar

DINA försäkringar hur upp till 40 000:-
    Har själv dem till Expressen, vilket är overkill i.o.m att den e tom

Comment

brukar va 10000 på dom flesta bolag. (en del har 20000 och ingen självrisk om du har godkännt larm) sen om du vill ha högre skydd får du till läggs försäkra. vet dock inte vart taket går på dessa till läggs försäkringar.

är nästan säker på att du måste ha orginal kvitton osv för att kunna få ut något om grejerna blir stulna om du inte åker till de bolaget du har och visar upp bygget osv så dom kan dokumenterat allt.
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

okey är det någon som vet hur länsförsäkringar fungerar, är svärfar som ska stå på bilen eftersom försäkringen bli ca 3000-4000 billigare när han står på den. och han har alla andra försäkringar där.

Comment

LF

http://www.lansforsakringar.se/priva...ordon_MF52.pdf

Sidan 8,22 är det som rör "bilstereo"

Lättast att att maila eller ringa runt till olika försäkringsbolag.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by partyvan View Post
            okey är det någon som vet hur länsförsäkringar fungerar, är svärfar som ska stå på bilen eftersom försäkringen bli ca 3000-4000 billigare när han står på den. och han har alla andra försäkringar där.
            Om du Skenförsäkrar bilen så är det inte säker du kommer få en krona i ersättning, inte för varken bilen eller bilstereon.

Bara ett litet tipps.

Comment

Originally posted by jimmy s View Post
              Om du Skenförsäkrar bilen så är det inte säker du kommer få en krona i ersättning, inte för varken bilen eller bilstereon.

Bara ett litet tipps.
              nej väldigt sant. inte så ofta någon som är 50-60 år har stereo grejer för 50000 så då blir de ett jävla tjat på försäkringsbolagen.
              har en polare som gjorde just så o ställde bilen sin på sin mamma o så blev han va med grejerna o han fick inte ut en spänn. så de vete fan om ja skulle våga göra. skapligt drygt o inte få en spänn om något cp är framme o snor grejerna. kan löna sig i bland o inte ta den billigaste vägen. hehe.
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Men om man bor på samma adress som den som bilen står på så ska det inte vara nån fara, bilen ska visserligen stå på den som brukar den men hur ska försäkringsbolaget kunna bevisa det? Det kanske är jag som bygger i den för att det är min hobby medans min pappa kör bilen...
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Oavsett så är det dumt att diskutera sådana här frågor öppet.
                  Likväl som det sitter snickare, bagare, och nån elektriker här (eller någon annanstans) så kan det ju sitta någon med anställning hos Försäkringsbolaget AB här.

Pierre
                  SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Det kanske är läge för förbundet att skicka ut lite förfrågningar till olika bolag om en "entusiastförsäkring" för bilstereobyggen.

Krav på medlemsavgift och att man är aktiv tävlande eller arrangör.

Kanske "någon" känner "någon" som råkar jobba på "rätt" plats för att träffa "rätt" personer

Eller vad tycker du Pierre
                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Okey om det är så så kommer jag skriva bilen på mig sj.
                      Trodde nästan det va okey om bilen stod på någon anhörig eftersom nästan alla ungdomar har det så

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Men om man bor på samma adress som den som bilen står på så ska det inte vara nån fara, bilen ska visserligen stå på den som brukar den men hur ska försäkringsbolaget kunna bevisa det? Det kanske är jag som bygger i den för att det är min hobby medans min pappa kör bilen...
                        då gäller inte försäkringen om grejerna blir stulna. för då skulle många göra så. ring gärna o kolla de. andras grejer i din bil täcks inte. de sak va dina grejer. så sa dom till mig i alla fall när vi byggde 245an. för den byggde jag o en kompis o skulle något bli stulet för mig så skulle inte försäkringen gälla. bara på personen bilen står på i alla fall när det gällde bilstereo grejer. sen vet ja inte hur de är med ipod, mobiler, solglasögon osv osv.

Comment

Originally posted by partyvan View Post
                          Okey om det är så så kommer jag skriva bilen på mig sj.
                          Trodde nästan det va okey om bilen stod på någon anhörig eftersom nästan alla ungdomar har det så
                          många unga gör så givietvis för att de är billigare. men de är nog inte så många som tänker på va de blir om de händer något. tillexempel så brukar de va en jävla självrisk om någon under 24-25 kör bilen o man smäller den.

nu säger inte ja att man inte ska ställa bilen på mamma pappa eller någon äldre person. är de för jävla dyrt skulle ja säkert också göra de. för de är ju itne säkert att de händer något o då har man sparat allt från några 100lappar till 1000lappar. så ja förstår folk som är mellan 18 o 25 att dom gör de. för de finns ju roligare saker att lägga pengar på än försäkringar.

Comment

Originally posted by JALLE View Post
                            Det kanske är läge för förbundet att skicka ut lite förfrågningar till olika bolag om en "entusiastförsäkring" för bilstereobyggen.

Krav på medlemsavgift och att man är aktiv tävlande eller arrangör.

Kanske "någon" känner "någon" som råkar jobba på "rätt" plats för att träffa "rätt" personer

Eller vad tycker du Pierre
                            Tycker jag låter som en kanon ide!

Comment

Working...
                            X