Har/hade 4x B2 Audio HS15, 4x B2 Audio Mono, 2x Phoenix Gold M44 samtliga köpte jag för att det var bra pris i förhållande till prestandan, m.a.o de var prisvärda.
Sen hade jag 4x CDT KAMA kit, använde dem p.g.a att jag hade dem liggandes. Hade planer på att byta ut dem.
Som cd körde jag Alpine 9853R, anledningen var att den spelaren hade rätt filter möjligheter. Hade planer på att byta mot en Kenwood 8044 p.g.a att Alpine spelarens starttid från det att man tyckte på play varierade för mycket för att funka bra till Bass Race. Valde dock att inte tävla i Bass Race istället.
Tävlade i EASCA dBL Outlaw, Propper Droppers Walled & dB Enduro Walled.
Kenwood KDC-W7644UY som huvudenhet, mest för att den innehåller allt jag vill ha och var väldigt billig, men nu har jag insett att den inte riktigt håller måttet så den ska bytas ut mot en Alpine CDA-117Ri som ska få jobba tillsammans med en Alpine PXA-H701.
För att driva högtalare och bas så har jag alldeles nyinköpta Alpine PDX F4 och M12, köpte dom efter en del testande då jag kommit fram till att kontrollen i dom är oslagbar, riktigt grymma! Inte direkt billiga men jag tycker dom är värda till pris, hoppas dom kommer låta ännu lite bättre med ny HU.
Framsystemet består av Amega, Q-Cox350 på brädan och DRVRQ6 i dörrarna, lyssnade på en lite värre Amega set-up på Elmia i våras och blev fast. Har aldrig hört ett par 3,5" koaxialer som spelar i närheten av lika mycket midbas som dom här och middarna är inte direkt dåliga dom heller. Spelar djupt och med tryck, för mycket tryck för dörrarna dock.
Bas har jag ingen än, skickade iväg gamla lådan nyligen men det ska i en Alpine SWX-1243D, hoppas den räcker till.
Hittills har jag bara tävlat i SCC cupen men det har gått såpass bra och varit kul så nästa år tänker jag satsa på EMMAs SQ Experienced Unlimited. Tänker även prova lyckan i Bassrace, tycker det verkar lite småskoj då det är mer eller mindre "lika för alla".
Jag valde dessa för att jag dels tycker om Pioneers elektronik och deras enkla handhavande jämför med tex. Alpine F1. Signats steg för att jag gillar deras otroliga ljudkvalitet, senare blev även ASCAB min sponsor vilka säljer/sålde dessa samt även polkaudios högtalare. Har haft dessa produkter ett anatl år nu!
Signal kablaget är valt efter flera års testande av olika märken både hemma och i bil, men framför allt hemma!
Tävlar/tävlade i Master Unlimited(7) i SQ!
Bilder kan ses i min garaget länk!
Hu: Pioneer P99rs
Framsystem: DLS Nordica 6.2
Frontsub: DLS RW10i
Sub: DLS SP15s
Steg till framsystem: DLS A4
Steg till frontsub: DLS RA10
Steg till sub: 2st DLS Cad11
Batteri: Troja 110ah
Kablage: Gott och blandat, DLS sck till diskanter, Supra ply till mellanregister osv...
Huvudenheten är det senaste tillskottet och ersatte min tidigare P9 med processor. Ville ha en huvudenhet som var lite modernare samt tar usb men ändå leverar välljud och fullmatad med functioner så som tidskomp för ett 4 vägssystem samt EQ m.m.
DLS produkter som jag har i bilen är utvalda för att få ett välljudande och någolunda högljutt system utan att behöva lasta ner bilen massvis.
Tävlade under 2010 i klassen EMMA racing samt bassrace och har tänkt att tävla i samma klasser även nästa år och kanske någon adv. klass.
Familjebilen:
Alpine 9965
Alpine H700
Diskanter Tec banddiskanter matade via ett halvt Celestra RA475
Mellanregister Pioneer ODR 3" Matade med ett RA 220 Dual Mono
Midbasar Tec SQ6 just nu, Pioneer ODR 7" när jag får i dem. Även de matas av ett RA 220.
Sub Ncore Anthem 12 drivet av andra halvan av RA475
Cabben
Nakamichi CD400
Tec Surface Slim minibandare
Scan-speak 13 cm fullregister
Peerless XLS 10 (handbyggd) drivet av ett Celestra FA275
Frugans (på gång)
Alpine 9861
Tec SQ20 diskanter
Seas Prestige 5"
Funderar på ett par Thymphany LAT under stolarna...
Sportbilen (köps in i början av 2011)
Tablet PC (inte valt vilken än)
Nakamichi CD700
får se vilken DSP det blir...
Tec Banddiskanter, ScanSpeak Revelator 4,5" & Seas Lotus 9" fram drivna av ett gäng Celestra RA 275.
Två eller tre 12" (jag har några att välja mellan) drivna på ett Celestra DA4k
Detta är ju den ultimata tråden för beställningsjobb på era bilar
Kvittar mig, inget av det sitter i bilen nu ändå förutom koaxialer i dörren resten är urplockat/sålt. men bilen får dem gärna sno och skrota så ja får pengar o köpa ny :-)
Tru Tech C-7.2AT (all tube) på Tang Band W3-1878 fulltoner
Tru Tech C-7.2T (hybrid tube) på Digital Designs DDW6.5 midbasser
Sony XM2000R på Digital Designs DD9510G D1 subwoofer
Comment