Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snabb fråga ground zero GZNW

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snabb fråga ground zero GZNW

Jag har funderat lite på en ground zero GZNW12, och jag undrar bara om det finns någon som har nån erfarenhet av en sån bas? Funkar dom bra och hur mycket effekt bör man kräma på med? (nån kanske har förslag på steg)

Tack på förhand Albin

Re: Snabb fråga ground zero GZNW

Jag hade en för några år sedan och den var riktigt trevlig måste jag säga, det var dock gamla modellen och har inte lyssnat på den nyare modellen. Drev den med 1300-2000rms (olika steg). Dom har ju själva steg i nuclear serien, har dock inte testat deras monoblock men jag har haft 2st 2800 och 2st 4350 i olika omgångar (inte heller den nya varianten ska tilläggas!)
    Du kan dra ett PM om du vill ha lite bilder...borde ha någonstans

Comment

Okej tack för insikten! Själv har jag funderat på ett spl dynamics steg på 2000rms. Nån som har något hum om vilken lådvolym och port man skall ha?
      Såg att Ground zero rekommenderade 40 liter med 30 cm 4" port! Porten kan man ju till viss del justera i efterhand men det är värre med lådan

Comment

Jag byggde min låda efter detta, 60L totalt var den på. (Länk till en pdf)

http://www.ground-zero-audio.com/13_download/gznb.pdf

Comment

riktigt skoj basar, flyttar MYCKE luft och gräver snuskigt djupt Dock tror ja inte de är nån skillnad nu och några år tillbax som darki3 skriver, dock finns de ju en spl modell av den också, den lirar tightare och hårdare *och högre*

Comment

Har kollat på spl modellen också men den blir nog lite dyr vad gäller slutstegs frågan tyvärr är ju inte så vansinnigt mycket dyrare själva basen faktiskt!
            Tack för tipset på lådor darki3!
            Last edited by Palbin; December 16, 2010, 12:05.

Comment

jo de är sant, men den vanliga serien räcker väldigt långt så ja tror nog du blir mer än nöjd med den, vad e det för bil du ska ha den i?

Comment

Basen skulle hamna i en Saab 9-3 99!
                Jag har tidigare haft ett system på 1600 watt men tänkte byta upp mig på effekt utan att det skulle ta så mycket mer plats.
                Man vill ju spara lite plats i skuffen på bruksbilen

Comment

haha välkommen till träsket! Jag tycker du skall köra på en Mds 8" den passar bättre till din polka musiksmak!

Mvh Stall basverkstan
                  TEAM STALLBASVERKSTAN
                  Tack till min sponsor:
                  AI-GROUP.se
                  Samt stort tack till:
                  Elektronikservice i hemse
                  Seastreamsgarage.se

Comment

Jo kan ju ta dina gamla brända, dom har ju annars fått vad dom förtjänade

Comment

Working...
                    X