Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billjud i volvo v70 97-00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Billjud i volvo v70 97-00

Funderar på att köpa en volvo v70, funkar det bra att ha högtalarna på orginal platserna i dörren fram/bak, bör man förstärka upp, eller lär man helt enkelt bygga om hela dörrsidan? Ska givetvis dämpa dörrar/tak/golv. Högtalarna som ska in är Dls rm6.2.

Re: Billjud i volvo v70 97-00

Det är ganska litet inbyggnadsdjup på originalplatserna i dörrarna så det är det man får göra först, att mäta och se om högtalarna får plats.

Comment

Kapade idag lite plåt o tvättade dörrarna för dämpning, sen skulle jag dra kablarna genom dörren, men genomföringen funkar ju inte då det är stiftkontakt i den! Hur har ni gjort som haft liknande? Ser inget bättre sätt än att borra ett hål strax under kontakten och tejpa högtalar kabeln runt kabel slangen.

Comment

Dom flesta genomföringar brukar kunna ha nått tomt utrymme så man kan borra hål och dra genom kontakten.
        Gäller att vara försiktig bara
        Audi A4 B5 -98
        Pioneer P90 + DEQP90
        Sinfoni amplitude 50.4x
        Sinfoni shadow 100.2
        Sinfoni S165W x4
        Sinfoni S100M
        Sinfoni S25T

Vw up -12
        På gång..
        New car, hi end old school..

Comment

Jobbat 3 dagar (ca 24 timmar) med bilen nu, framsystemet monterat stabilt och framdörrarna dämpad samt högtalar kablar till dörr dragen, tar tid o bygga ljud.

Comment

Efter lite problem med ljudet i midbasarna så ringde jag Horsyhorse, han visste direkt vad problemet var, för litet hål bakom högtalaren, ljudet va platt o utan midbas, men o försöka få upp hålet med rondell och nibbler är inte det lättaste då det är dubbel plåt i volvon, han tipsade om http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Try...ktyg/Sticksag/, sjukt grym grej, hade aldrig fått upp hålet utan den då det är så trångt i dörren. så tack horsyhorse för all hjälp fastän man inte köpt en pryl av han, kallar man service! Har nu rejäl midbas i bilen o fylligt ljud.
            http://www.seastreamsgarage.se/ lägger in lite reklam för han, men med en kille med sånt tålamod att verkligen försöka hjälpa till så är han värd det.

Comment

Kan bara instämma. Riktigt bra service av denna kille.

Comment

Instämmer jag med, han ställer upp även på nyårsafton!!!
                TEAM STALLBASVERKSTAN
                Tack till min sponsor:
                AI-GROUP.se
                Samt stort tack till:
                Elektronikservice i hemse
                Seastreamsgarage.se

Comment

Working...
                X