Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor ang lågnivå i HU

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Frågor ang lågnivå i HU

Originally posted by Softis View Post
    TSD 8000
    ok låter som 1 av mina gammla steg fast hade dock 2 steg jag hade inte gainat de steget mer än max en kvart på gainen om du ska köra ton. till musik hade jag nog kört med gainen på noll. vilket last kör du steget i nu?

Comment

Originally posted by soundigital View Post
      ok låter som 1 av mina gammla steg fast hade dock 2 steg jag hade inte gainat de steget mer än max en kvart på gainen om du ska köra ton. till musik hade jag nog kört med gainen på noll. vilket last kör du steget i nu?
      1,4 ohm, har gainen på 0 just nu, men tänkte att gainen ska man ju ställa in efter volten på HU, men jag har ju inte 0.25v på HU utan 2,2v.

Man ska inte ha för mycket gain för då blir det sämre signal, händer samma sak om man gainar för lite?

Har som sagt gain på 0 nu och det börjar dista vid vol 55-57/62 ungefär (vad jag kan höra)
      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

1,4 ohm, har gainen på 0 just nu, men tänkte att gainen ska man ju ställa in efter volten på HU, men jag har ju inte 0.25v på HU utan 2,2v.

Man ska inte ha för mycket gain för då blir det sämre signal, händer samma sak om man gainar för lite?

Har som sagt gain på 0 nu och det börjar dista vid vol 55-57/62 ungefär (vad jag kan höra)
        När ja hade mitt SD8000 körde ja med gainen på typ 20% nåt sånt, mer behövdes inte iaf med volym på 25, körde med en Alpine 9887R.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
          När ja hade mitt SD8000 körde ja med gainen på typ 20% nåt sånt, mer behövdes inte iaf med volym på 25, körde med en Alpine 9887R.
          Hur långt går volymen på en Alpine då?
          Vet man inte det så säger inte vol 25 så mycket
          Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Hur långt går volymen på en Alpine då?
            Vet man inte det så säger inte vol 25 så mycket
            35 tror ja e max. men man bör inte gå över vol 27 har ja för mig på dem. har inte behövt det själv iaf.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Working...
            X