Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad för slutsteg??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad för slutsteg??

Hej sitter och funderar och kollar runt lite men som nybörjare så känns de lite som en djungel hehe

har nästan till 100%bestämt mig att jag vill ha ett 5kanals steg men finns de nått som skulle funka för mig?eller vad ska jag ha för nått?eller måste jag gå över till dubbla steg?

cdt es520 kittsystem i fram och bakdörrar och en cdt es12sq bas är de som är tanken att köra

max gräns är 10k på steg men gärna en bit under!!

har kollat lite på

massive audio nx5

magnat blackcore five

dls a7
    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Re: Vad för slutsteg??

Hehe jasså är det nya planer nu igen?

Skulle inte du köra 4st 10" basar som ruskar runt inälvorna i kroppen prata du om?

5 kanals steg är ju smidigt, men å andra sidan är du låst vid det steget då.

Så är ju lättare o bygga med ett 4kanals o ett monoblock beroende på var byggtankarna går med tiden?

De flesta 5kanals steg är ju inte jättefeta på baskanalen heller =/

Massive stegen låter riktigt bra ,som vi pratat om tidigare!

Basdelen i den 5kanalarn är ju samma som minsta monoblocket , o de rör på sig rätt bra inne i demoväggen på firman tycker ja nog...

Comment

Kan ha ett Alpine PDX5 till salu. 4x75+1x300W om du e intresserad.. skicka PM isof

Comment

Originally posted by mr_c View Post
        Hehe jasså är det nya planer nu igen?

Skulle inte du köra 4st 10" basar som ruskar runt inälvorna i kroppen prata du om?

5 kanals steg är ju smidigt, men å andra sidan är du låst vid det steget då.

Så är ju lättare o bygga med ett 4kanals o ett monoblock beroende på var byggtankarna går med tiden?

De flesta 5kanals steg är ju inte jättefeta på baskanalen heller =/

Massive stegen låter riktigt bra ,som vi pratat om tidigare!

Basdelen i den 5kanalarn är ju samma som minsta monoblocket , o de rör på sig rätt bra inne i demoväggen på firman tycker ja nog...
        jo är en till unge på väg så lär ha plats för tvilligvagnen hehe

och de är massive stegen vi pratat om som är mest intressanta helt klart och tanken på 5kanlaren är enkelheten men som sagt baskanalen är ju inte så stark!så kanske måste köra dubbla steg?

måste ha de andra cdt systemet med
        saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

svårt att råda om slutsteg innan du vet vad för bas/basar de blir, men ska du få plats med tvillingvagn så tvivlar jag på att prio är 4st basar som nämns ovan, kanske dubbla 10or istället?? kör du på 2 basar du kan lasta ned i totalt 1 ohm så tror ja nog att nx5an kommer räcka gott och väl åt dig, som mrc skrev så är ju basdelen ett n2, och det driver ju på jävligt bra med tanke på vad det är specat till, så min röst blir NX5 om du måste ha allt i ett steg,

Comment

Massive 4 kanal och stora monoblocket..du kan få lyssna på basen med runt 300 och en bit över en kw så är valet lättare sen
            stegen tar ju knappt nån plats iaf och utvecklar inte så mkt värme så du kan ha dom under framstolarna om du skulle vilja.
            eller dra färdigt kablar så kan vi mötas i stan så får du jämföra 5 kanal mot mono?ingen av dom 2 ovanstående brukar vara omöjliga om du vill testa
            Audi A4 B5 -98
            Pioneer P90 + DEQP90
            Sinfoni amplitude 50.4x
            Sinfoni shadow 100.2
            Sinfoni S165W x4
            Sinfoni S100M
            Sinfoni S25T

Vw up -12
            På gång..
            New car, hi end old school..

Comment

Originally posted by M-icke View Post
              svårt att råda om slutsteg innan du vet vad för bas/basar de blir, men ska du få plats med tvillingvagn så tvivlar jag på att prio är 4st basar som nämns ovan, kanske dubbla 10or istället?? kör du på 2 basar du kan lasta ned i totalt 1 ohm så tror ja nog att nx5an kommer räcka gott och väl åt dig, som mrc skrev så är ju basdelen ett n2, och det driver ju på jävligt bra med tanke på vad det är specat till, så min röst blir NX5 om du måste ha allt i ett steg,
              basen är johans cdt es12sq som är den aktuella
              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by JohanH View Post
                Massive 4 kanal och stora monoblocket..du kan få lyssna på basen med runt 300 och en bit över en kw så är valet lättare sen
                stegen tar ju knappt nån plats iaf och utvecklar inte så mkt värme så du kan ha dom under framstolarna om du skulle vilja.
                eller dra färdigt kablar så kan vi mötas i stan så får du jämföra 5 kanal mot mono?ingen av dom 2 ovanstående brukar vara omöjliga om du vill testa
                platsen för stegen är inga problem de finns massor va mest för enkelhetens skull som 5kanal kom på tapeten sen har jag vela testa de sen tidigare.
                saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Max 10K för en femkanalare med bra krut i basdelen?
                  Audison LRx 5.1k
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=5914

dock kanske inte så passande att driva fram+bak, men det är absolut inte omöjligt! men kör fram med stegets inbyggda filter (nästan oändliga ställmöjligheter för aktiv delning) 50wrms A-klass åt diskant och 160wrms AB-klass åt midbas, sedan kör du bakhögtalarna på spelarens förstärkare
                    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

hm de steget verkar ju vettigt
                      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
                        hm de steget verkar ju vettigt
                        dessutom låter det sanslöst bra!
                        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Men ingen som har nått att säga om magnat stegen?dom är jävligt snygga tycker jag men är de allt bara skräp annars?
                          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
                            Men ingen som har nått att säga om magnat stegen?dom är jävligt snygga tycker jag men är de allt bara skräp annars?
                            Lämnar ju på pappret knappt nån effekt alls, speciellt inte på basdelen (300wrms/2ohm), så de är inget du klarar dig långt på =)

Sen om de är välljudande de har jag ingen aning om, men det är ju inget dåligt framsystem du köpt, o känns ju synd o köpa ett "budget steg" då...

Skruva i kittet, köp CDT 12an eller vad du nu var sugen på , dra kablarna i bilen (om de inte redan är gjort? ) o kom in till butiken nåndag så stoppar vi i ett Massive steg o provar? =)

Comment

[QUOTE=mr_c;61970

Skruva i kittet, köp CDT 12an eller vad du nu var sugen på , dra kablarna i bilen (om de inte redan är gjort? ) o kom in till butiken nåndag så stoppar vi i ett Massive steg o provar? =)[/QUOTE]

bilen är inte körbar för tillfället tyvärr håller på och bygger i den nu så går tyvärr intehåller på och drar kablarna nu blir nog klart idag!
                              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Working...
                              X